תיקי עבודות

מה מעסיקים מצפים לראות בתיקי עבודות של מעצבים מנוסים

חן ושדי | 28 באפריל 2025

למי מיועד המדריך הזה?

אם אתם מעצבי חווית משתמש ברמת ניסיון mid-level, וכבר צברתם כמה פרויקטים ברזומה, עבדתם בצוותים מגוונים והתנסתם בפרויקטים אמיתיים – כנראה שמתישהו יגיע הזמן להוסיף קייס סטאדי לתיק העבודות שלכם. עבור רבים זהו שלב מבלבל; איך מספרים את הסיפור של העבודה שלי? מה רלוונטי למגייסים? ומה עושה את ההבדל בין תיאור יבש לבין הצגה שמשקפת עומק וחשיבה?

בעוד שמעצבים סניורים יכולים להציג showcase, כלומר תוצר סופי עם מינימום הקשר, אתם נדרשים להראות את התהליך ואת החשיבה המקצועית שלכם. המדריך הזה נכתב בדיוק בשבילכם. הוא יעזור לכם להבין איך לתאר את הפרויקט שלכם כסיפור מקצועי, חד וברור. כזה שמראה את אופן החשיבה שלכם, את שיקול הדעת שהפעלתם, את התהליכים והשפעה שלכם.

במדריך הזה נפרק שלב אחר שלב איך לבנות קייס סטאדי שעושה בדיוק את זה – כולל דוגמאות ממעצבים אחרים, שאלות מנחות וטיפים שישדרגו את הכתיבה שלך.

 


 

מדוע קייס סטאדיס חשובים בתיק עבודות UX?

קייס סטאדי איכותי ממחיש את דרך העבודה שלכם וכולל את המרכיבים הבאים:

 


 

מבנה מומלץ לקייס סטאדי מנצח

1. תקציר וקונטקסט

זה החלק שמספק רקע לפרויקט

 


מאשה בובריצקי ציינה הזמן שבו התבצע הפרויקט, שם החברה והתפקיד שלה בתוך הקייס סטאדי. זה מסייע למגייסים ולמנהלים להבין את ההקשר המקצועי, את היקף האחריות שלך ואת ההתפתחות שלה כמעצבת מוצר. זה מוסיף אמינות ונותן רקע שדרכו אפשר להעריך את ההשפעה שלה על הפרויקט.

בתיק עבודות של דוד פרידנברג הוא פותח את הקייס סטאדי בסיבות שהביאו אותו להכין דיזיין סיסטם

2. הבעיה
אחת השגיאות הנפוצות בקייס סטאדי היא תיאור כללי מדי של הבעיה. הנה איך כדאי לנסח בעיה (או אתגר) באופן אפקטיבי:

במאמר שכתב, מוישי ניולנדר פירט על הבעיה שהתמודד איתה, מה שסיפק לקוראים הבנה עמוקה יותר של האתגר המרכזי, ההשלכות שלו, והצורך בפתרון. פירוט הבעיה מדגיש את החשיבה האנליטית שמאחורי התהליך, מסייע להמחיש את ההקשר של הפרויקט, ומבסס את חשיבות הפתרון שהוצג.

3. מחקר ותובנות
זה החלק שבו מראים איך ניגשתם להבנת הבעיה. אל תסתפקו ב״ערכנו ראיונות״ ופרטו:

​בפרויקט העיצוב מחדש של SoundCloud, ויליאם לי פירט את תהליך העבודה שלו, כולל יצירת פרסונה למשתמש, מיפוי מסע המשתמש, וסינתזה של תובנות שהובילו לפתרונות עיצוביים. פירוט זה מדגים את החשיבות של הבנת צרכי המשתמש, זיהוי נקודות כאב, ופיתוח פתרונות מותאמים, מה שמוביל לחוויית משתמש משופרת וממוקדת.

Kyson Dana שילב בקייס סטאדי של Kore ציטוטים ישירים של משתמשים מתוך ראיונות, כדי לחזק את התובנות שעלו מהמחקר ולהמחיש את החוויה הרגשית. הציטוטים לא שימשו רק כהמחשה, אלא כבסיס להחלטות עיצוביות ממוקדות.

Bettina bergendahl שהוסיפה ציטוטים ממשתמשים בקייס סטאדי הצליחה: לחזק את האמינות, להמחיש את הבעיה וההשפעה של הפתרון, להוסיף ממד אנושי לסיפור, ולספק הוכחה לכך שהעיצוב מבוסס על תובנות אמיתיות ולא על השערות.

4. תהליך העבודה

זה המקום להראות איך עברתם מהתובנות מהמחקר לפתרון:

טיפ חשוב: אל תסתירו התלבטויות – דווקא היכולת להסביר דילמות ולנמק החלטות משקפת חשיבה מקצועית.

הקייס סטאדי של Kaitlin Chow בולט בתהליך ולידציה זריז וחכם לסטארט-אפ: הם בנו מוצר דמוי-אמיתי ובחנו שימושיות במשך שבועיים, יצרו משפך עם תוכן מזויף למדידת KPI, ובחנו התאמה לקהלים שונים.

5. הפתרון

Kaitlin Chow מציגה את הפתרון בצורה חכמה ומרעננת — במקום רק לתאר את הפיצ’ר, היא מדגימה איך המשתמש נחשף אליו דרך flow אמיתי שממחיש את הערך מיד: שמירה מהירה של תוכן מרשתות חברתיות למקום אחד. היא משתמשת בויזואליות חזקה שמראה את הממשק בפעולה ומקשרת כל שלב לתובנות מהטסטים.

בקייס סטאדי של אלונה סנבירה עבור Pendo, שינויים בזרימת המידע ובמיקומו נעשו בעקבות חוסר אמון של משתמשים בדאטה – כשהמטרה הייתה לחזק את תחושת השקיפות באמצעות הצגת נתונים פשוטים כבר בתחילת תהליך התיוג.

6. תוצאות ומדידה
אם היתה מדידה – הציגו אותה. אם לא – הציעו איך הייתם מודדים את ההצלחה של הפרויקט.

במאמר שכתב, מוישי ניולנדר פירט על התוצאות שהתקבלו בעקבות השינוי שנעשה, מה שממחיש את ההשפעה הממשית של הפתרון על המוצר והמשתמשים. הצגת התוצאות מאפשרת להבין כיצד החלטות עיצוביות תורגמו לשיפורים מדידים, מדגישה את הערך העסקי והמשתמשי שנוצר, ומוכיחה את האפקטיביות של תהליך העבודה.

7. סיכום ולמידה
זה השלב בו תוכלו להראות התבוננות פנימית:

 


 

טיפים נוספים לכתיבת קייס סטאדי

דוגמאות לקייס סטאדיס טובים שכדאי להכיר

  1. Gett – Moishy Neulander
    קייס סטאדי זה מציג כיצד השראה מממשק בחירת הפרופילים של Netflix, בשילוב ניתוח דפוסי שימוש של משתמשים, הובילה לפיתוח פתרון ממוקד שהכפיל את שיעור ההמרות. התובנה שימשה כבסיס לפיתוח Smart Switcher שהותאם להקשר העסקי של המשתמשים והפחית ביטולים באופן מדיד.
  2. Kore – Kyson Dana
    קייס סטאדי זה מציג כיצד שילוב ציטוטים ממשתמשים מתוך ראיונות מחזק את התובנות שעלו מהמחקר וממחיש את החוויה הרגשית. הציטוטים שימשו כבסיס להחלטות עיצוביות ממוקדות.
  3. Figma for education – Elise Rose Kim
    קייס סטאדי זה מציג כיצד שילוב של מחקר משתמשים מעמיק עם חדשנות טכנולוגית הוביל לפיתוח כלי AI חינוכי המותאם לצרכים של סטודנטים ומרצים. הפתרון, שהתבסס על תובנות ממחקר איכותני, כולל תכונות כמו משוב בזמן אמת, שיחות קוליות עם AI, ויומן אינטראקציות, המאפשרים חוויית למידה מותאמת אישית ומעמיקה.

 


 

סיכום

קייס סטאדי טוב הוא סיפור של חשיבה, לא רק של עיצוב. הוא מאפשר לקוראים להבין איך אתם פותרים בעיות, מתקשרים ומתפתחים. השקעה בקייס סטאדי היא לא רק השקעה בתיק עבודות – היא השקעה ביכולת המקצועית שלכם להציג ערך. זו הזדמנות לעצור, להסתכל על הדרך שעשיתם ולזקק מתוכה תובנות שיעזרו לכם לצמוח.

בהצלחה!

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק