כניסה לתחום

ללמוד עיצוב אונליין, למי זה מתאים ואיפה כדאי להתחיל?

דוד פרידנברג | 18 במרץ 2019

כאנשי מקצוע בעולם הדיגיטלי אנחנו תמיד מחפשים ללמוד ולהתפתח. בין אם זה בתחום שלנו ובין אם בתחומים אחרים- העולם הדיגיטלי מתפתח בקצב מסחרר בכל התחומים, טרנדים באים והולכים, כלים חדשים צצים כל הזמן, ומצופה מאיתנו להיות בעניינים. בנוסף, היום הרבה פעמים מצפים מאיתנו לפחות להכיר את הבסיס של תחומים חופפים, וכבר לא מספיק להתמקצע "רק" בתחום אחד. לקחת קורסים אונליין זה הרבה פעמים דרך טובה לעשות את זה.

בין אם אתם מאפיינים שרוצים לרכוש בסיס והבנה בעיצוב ממשק ובין אם אתם מעצביחווית משתמשI שרוצים להעמיק או לרענן את הידע שלכם, ללמוד כלים חדשים, או להרחיב את תיק העבודות שלכם, יש מגוון רחב של קורסים אונליין ולא תמיד ברור מה הקורס שיכול להתאים.
בדיוק בשביל זה חקרתי ובחנתי את הקורסים המובילים בשוק בתקווה שזה יעזור גם לכם לבחור את המסלול שמתאים לכם.

 

קורס עיצוב – פרונטלי או אונליין?

כמאפיין מתחיל ומעצב מוצרים דיגיטליים בהתפתחות, רציתי לקחת צעד קדימה את היכולות והידע שלי בעיצוב ממשק.

מצד אחד הנחתי שקורס פרונטלי יתן לי יותר ערך מקורס אונליין – גם בגלל שיש מסגרת ברורה ומסודרת, גם בגלל שזה לרוב קורס מקיף יותר ואורך זמן רב יותר מקורס אונליין, אבל בעיקר בגלל הפידבק על המטלות שיהיו בקורס ודרכם אלמד, אתפתח וארחיב את תיק העבודות שלי.

מצד שני זו הוצאה כספית משמעותית גדולה יותר מקורס אונליין. בנוסף – בגלל שאני עובד כמעצב אתרים עצמאי נחשפתי במהלך הזמן להרבה מהנושאים וקורס אונליין מאפשר גמישות בלמידה: אפשר לדלג על דברים שמכירים ולהתעכב על דברים חדשים, אתם אחראים. מהצד השני של המטבע זה גם אומר שבסוף זה אתם מול המחשב, ולכן אתם צריכים את המוטיבציה לשבת, ללמוד ולעשות את המטלות בקורס, כי אחרת כנראה שלא תתקדמו באמת.

חשוב לשים לב שאם אתם רוצים לרכוש מקצוע ולהיות מעצבי חווית משתמש, כנראה שאתם צריכים ללכת לתואר ראשון בתקשורת חזותית.
קורסים אונליין יכולים לעזור לכם לשפר את היכולות ולשפר את תיק העבודות שלכם (במקרה ואתם מגיעים מתחום עיצוב משיק כמו עיצוב תעשייתי).
הם גם יכולים לעזור למאפיינים שרוצים להתעמק בתחום ולהבין את צד העיצוב ואולי אפילו להתחיל ולעצב בעצמם.

 

מה היה חשוב לי בקורס?

לא אחדש שלא חסרים קורסים באינטרנט. אם זה ב-Lynda (אתר קורסים מהוקצע ומהודק, תשלום חודשי, אי אפשר לקנות קורס בודד), או ב-Udemy (אתר קורסים שכל אחד יכול להעלות אליו קורס ולכן יש טובים ויש פחות. תשלום על כל קורס שקונים, רוב הזמן יש מבצעים), Skillshare, ועוד ועוד…

אבל אחרי שסיימתי את הקורס ב-create הבנתי טוב יותר מה חשוב לי בקורס. בין אם זה קורס אונליין ובין אם קורס פרונטלי מקיף של חצי שנה, היה חשוב לי למצוא קורס שנותן פידבק. הערך שחיפשתי בקורס הוא לקבל פידבק שיעזור לי ללמוד מה אפשר לשפר בתהליך העבודה שלי כמעצב ולקבל כלים מעשיים בשביל לשפר את ההסתכלות העיצובית שלי על מוצרים דיגיטליים.

 

הקורסים

הנה כמה קורסים שעונים לקריטריונים שחיפשתי. אין משמעות לסדר שלהם:

 

לסיכום

כמו בכל דבר- לכל קורס היתרונות והחסרונות שלו. תשאלו את עצמכם מה חשוב לכם לקבל מהקורס, מה הערך שאתם מצפים לו, האם יש לכם את הפנאי לזה וכמה אתם מוכנים להשקיע בו. גם כספית, אבל בעיקר זמן ומוטיבציה: בשביל ללמוד עיצוב צריך לשבת ולעצב, ובשביל פידבק צריך לעבוד על מטלות. בסופו של דבר קורס אונליין זה אומר להיכנס לדפדפן ולבחור בין הלשונית של הקורס לבין הלשונית של נטפליקס / פייסבוק / וויינט / יוטיוב / ג'ימייל / איביי / וואלה / אמזון / עליאקספרס / מסנג'ר / וואטסאפ / מאקו / וואו כמה לשוניות פתוחות יש לי אני חייב לעשות קצת סדר. ביי.

בהצלחה!

תגובה אחת על “ללמוד עיצוב אונליין, למי זה מתאים ואיפה כדאי להתחיל?”

  1. אחלה בלוג פוסט , ממש עזר לי לראות נקודה אחרת של היתרונות וחסרונות בקורסים אונליין
    בתור אחד שעכשיו בונה פלטפורמה ללימודי עיצוב אדריכלות באינטרנט.

    הבעיה העיקרית בדיוק מה שאמרת בסוף הפוסט
    אנחנו נמצאים באינטרנט עם מיליון הסחות דעת .

    בגלל שנותנים לנו את ה"חופש" ללמוד בקצב ובנוחות שלנו זה יוצר בעייתיות מסויימת .

    השאלה שלי , האם לא ללכת בדרך של נוחות פלאי האינטרנט ולהכניס אלמנטים מהעולם הפרונטלי , כמו זמן מוגבל בצפייה של הקורס , עבודות שחייב להגיש בשביל לפתוח את השיעור הבא , קבוצת למידה ( למרות שיש את זה כבר ) תנאי קבלה וכו…יעזרו בהצלחה של הקורס ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק