חווית משתמש

8 קמפיינים שיווקיים שהשתמשו ב-VR

גל רוננה | 27 באפריל 2017

אנחנו מדברים לא מעט על כל נושא השימושים ב-VR, והפעם החלטנו להרים את הכפפה ולדבר על נושא שטרם דיברנו עליו בהקשר הזה, השימוש למטרות שיווקיות. יש לא מעט חברות שבחרו להשתמש בטכנולוגיית ה-VR ככלי שיווקי בשנים האחרונות וכשיודעים לעשות את זה נכון לא מן הנמנע שהאסטרטגיה השיווקית כולה תיעזר בטכנולוגיה.

מעבר לכך שהשימוש ב-VR פותר את בעיות האנגייג'מנט שמשווקים חווים, הנה עוד מספר נקודות בונוס שהשימוש ב-VR יכול לתת לקמפיין שלכם:

 1. אימרסיביות (כלומר, היטמעות בתוך הסיטואציה): משתמשים שלובשים קסדה מעורבים בתוכן בצורה טוטאלית, מה שאומר שיש פחות הסחות דעת ויותר תשומת לב למסר השיווקי שאתם מנסים להעביר
2. אימפקט: האינטנסיביות של חווית ה VR גדולה יותר מהמדיה המסורתית ויוצרת רגשות חזקים במשתמשים, מה שיכול להשפיע על שינוי התנהגותי אמיתי שלהם
3. זכירות: המוח האנושי בנוי כך שהזיכרון מקושר בצורה מאד חזקה למיקום. כלומר, לחוויות VR יש זכירת גבוהה יותר בזכרון המשתמשים.

מבלי לבזבז יותר מידי זמן, אנחנו צוללים ישירות אל שמונה קמפיינים שהשתמשו ב-VR בצורה יוצאת דופן והשיגו באמצעות הטכנולוגיה תוצאות די מדהימות!

קוקה-קולה פולין: המזחלת הוירטואלית של סנטה

בחג המולד האחרון, קוקה קולה יצרו את המזחלת המעופפת של סנטה קלאוס במציאות מדומה.
באמצעות שימוש ב Oculus Rift, אלפי אנשים מכל פולין הרגישו איך זה להיות סנטה קלאוס בחג המולד והתנסו בעולם הוירטואלי. הרעיון קצת מזכיר רכבת הרים רק שהמשתמש בדמותו של סנטה קלאוס "מרחף" מעל כל פולין במסע חלוקת המתנות של סנטה.

למה אהבנו?

קוקה קולה הוא מותג ענק שמתנסה בטכנולוגיית המציאות המדומה כבר תקופה לא מבוטלת ותמיד שואף להיות חדשני ומרענן. השימוש ב-VR היה דרך מעולה להראות את העדכניות של המותג וגם חשף להמונים בפולין את התחום והעצים את חווית השמחה של חג המולד.

מקדונלדס שוודיה: 'Happe Meal' ואפליקציית הסקי

אחד מהחגים השוודים מקושר בעיקר לסקי, מקדונלדס בשוודיה החליטה לנצל את הקונספט של החג ובמקום לתת צעצוע בארוחת הילדים, הפכה את קרטון ארוחת הילדים למעין Google Cardboard משלהם שכלל משחק סקי וירטואלי באמצעות האפליקציה של מקדונלדס.

למה אהבנו?

מקדונלדס הוא מותג עצום עם חשיפה בינלאומית מאד רחבה ובהחלט אפשר לומר שהם אגדות שיווק. הרעיון האסטרטגי שלהם גם יצר שימוש חוזר באריזת הקרטון (אנחנו תמיד בעד קריאייטיב שעוזר לסביבה להישאר ירוקה) וגם יצר שימוש בידורי נוסף לאפליקצייה הקיימת שלהם (עם הפעלת משחק הסקי שהוטמע בתוכה)

סרטון ה VR של מישל אובמה

הבית הלבן הזמין את מגזין The Verge לעשות כתבת וידאו על הצלחתה של מישל אובמה ברשתות החברתיות, שם היא מדברת על מאמציה להעלות את האכילה הבריאה והספורט למודעות הציבור בארצות הברית.
המגזין יצר מהכתבה וידאו 360 באורך של 10 דקות עם אפטר אפקטס כמו אנימציות שעוזרות להבהיר את נקודתה של אובמה, מה שמקל על העברת המסר לקהל. אם אתם אנשי שיווק שצריכים להסביר שירות חדש שהחברה שלכם הוציאה או מה המטרות של החברה בכללי, זה יהיה רפרנס נהדר עבורכם.

למה אהבנו?

הוידאו הזה פותר בעיה גדולה של משווקים שלא יודעים איך לנצל כהלכה את מרחב ה 360 שנוצר במציאות מדומה. יש פה נרטיב ברור שקל לעקוב אחריו (אתגר לא פשוט בהתחשב בעובדה שהמשתמש יכול להסתכל לאן שהוא רק רוצה) והאינפוגרפיקות שצצות בפופ-אפים לוקחים את הצופה ביד ומכווינים את תשומת הלב שלו למקומות הנכונים.

גבינת ברוסיין, אנגליה: מקרר התענוגות


ספקית הגבינות, Boursin, יצרה חווית מציאות מדומה שלוקחת את המשתמש אל מסע בתוך מקרר מלא בתענוגות מפתים. לטובת הפרויקט הם שכרו את סוכנות השיווק BecauseXM  ואת Hammerheadvr והציגו את הקונספט בקניונים ואירועים ברחבי אנגליה. הסרטון הגיע למעל מ 120 אלף צפיות ביוטיוב וזכה בפרס ה Master Of Marketing Award לשנת 2015

למה אהבנו?

מדובר במהלך די אקסטרווגנדי עבור חברת גבינות ואנחנו אוהבים כשמותג לא צפוי מעלה את הרף לכל השאר.

חווית ה-Cat Walk של TopShop


מעט ישן אבל עדיין ראוי לציון, TopShop הציעה לציבור חווית שורה ראשונה ייחודית לתצוגת האופנה האקסקלוסיבית שלה בשבוע האופנה בלונדון. לטובת העניין נערכה תחרות שהזוכים בה הוזמנו למתחם פופ-אפ ייעודי בחנות הדגל של המותג בלונדון שם הם צפו בסטרים 360 של המתרחש בתצוגת האופנה. כבונוס, המשתמשים נהנו גם מצילומי מאחורי הקלעים שהוקרנו.

המהלך הזה זכה בלא מעט פרסים, מאות נכחו באירוע וכמובן זכה לסיקור תקשורתי נרחב במגזינים נחשבים כמו ה-Times ו-Wired.

למה אהבנו?

כי מדובר בשימוש מעולה בטכנולוגיה עם אקסקיושן מצויין.

Volvo XC90: טסט דרייב


הקונספט של שימוש במציאות מדומה בכדי לעשות טסט דרייב למכונית עושה המון היגיון וזה אפילו כמעט מתבקש, במיוחד אם אין סוכנות רכב בסביבה. החוויה שמה את המשתמש בתוך ה"קוקפיט" ולוקחת אותו לנסיעה האידיאלית עם הרכב.

למה אהבנו?

כי מדובר בצעד מאד חכם של Volvo, חברה שאולי קצת נאבקת בכדי להיראות מודרנית ורלוונטית לעומת המתחרים, שממצב אותה באור אחר לגמרי על ידי אימוץ טכנולוגיות מתקדמות כמו VR.

פטרון: האומנות ביצירת טקילה


חברת טקילה שמשתמשת באסטרטגיית שיווק עם VR אולי תרים לכם גבה, אבל פטרון השתמשו בכוח הטכנולוגיה בשביל לספר סיפור מסביב למוצר שלהם וזה עבד להם נהדר.

על ידי שימוש ב-Live Action וגרפיקה ממוחשבת הם יצרו מסע 360 שעוקב אחר ה Lifecycle של המוצר – החל משדה אגבה (הצמח ממנו הטקילה מיוצרת) ועד לטקילה שנמזגת במסיבה נוצצת ויוקרתית. ההפקה כולה לקחה כשישה חודשים ועד היום כשפטרון מרימה אירוע היא דואגת להביא גם קסדות VR בכדי להראות לקהל את התהליך שהמוצר שלהם עובר.

למה אהבנו?

כי זה דבר מצויין לחבר את הצרכן על ידי הצצה פנימית לתהליך היצירה של המוצר, וכמובן כי מדובר גם בחוויה בידורית וגם בחוויה לימודית

רשת בתי המלון מריוט: טלפורט


דמיינו לעצמכם שהייתם יכולים לשגר את עצמכם ברגע זה ממש לאיזה חוף בדמות גן עדן, בכל מקום בעולם. נשמע מגניב?

המריוט יצרו חווית טלפורט ייחודית עבור הציבור ויצרו תיירות 4D מהפכנית של ממש. בשלב הראשון "משגרים" את היוזר לבית מלון מרשת מריוט ואז לחוף ים בהוואי. כל החוויה הזאת מתרחשת בתוך מבנה שעוצב כמעין בוט של טלפורט בתוכו נמצאים קסדת Oculus Rift, מחממים ומנועי רוח (שמוסיפים לחוויה של הקסדה).
למרות שזה לא בדיוק אותו הדבר כמו להיות במקום באופן פיזי, חוויה כזאת בהחלט יכולה לעזור כשמחליטים לאן לנסוע בחופשה הבאה. מעבר לכך, המהלך הזה עזר למריוט למתג את עצמם כמותג רלוונטי עם חשיבה עתידנית.

לקייס סטאדי המלא לחצו כאן

ובונוס – ה"מאייקינג-אוף":

למה אהבנו?

כי החוויה משולבת עם חושים נוספים מלבד חוש הראייה, צעד אחד מעבר לעוד חווית 360. בנוסף, למרות שמדובר בקמפיין מאד לא זול הפקתית, הקמפיין היה מספיק מוצלח שהמריוט החליטו לייצר קמפיין המשך מה שמוכיח שהשימוש ב VR הוא מעבר לגימיק חד פעמי ויכול להיות המהות של האסטרטגייה השיווקית אם משתמשים בו בצורה נכונה.

לסיכום

אין ספק שהשימוש ב-VR כחלק מקמפיין שיווקי מוסיף ערך מיוחד שמכניס את הצרכנים למעורבות גבוהה עם המותג, ונשאלת השאלה מתי גם המותגים פה בארץ יבינו את הפוטנציאל העצום ויתחילו לעשות שימוש בכלי הטכנולוגי הזה.

 

מעוניינים לשמוע פרטים על תוכניות לימודים בתחום? בואו להכיר את התוכנית שלנו לפיתוח חוויות ל AR\VR

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק