כניסה לתחום

3 דרכים להגדיל את תיק העבודות ולצבור נסיון לקראת התפקיד הבא שלך

יעל שטיינברגר | 17 באוגוסט 2020

״דרוש מעצב חווית משתמש עם ראש מלא ברעיונות, תיק מלא בעבודות ורזומה עשיר בניסיון״

אבל מה עם אלה שבתחילת דרכם? בוגרים שזה עתה סיימו בהצלחה את הלימודים ורעבים להיכנס לתחום? אלה שמגיעים עם המון פאשן, כוח רצון ומוטיבציה להוכיח את עצמם ולהשתלב בתעשייה?

זה אולי נשמע בלתי אפשרי לאנשי מקצוע בתחילת דרכם לגשת למשרה כזו, אבל רגע לפני שאתם מדלגים למשרה הבאה ברשימת הדרושים, אתן לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להגדיל את תיק העבודות שלכם ולהעשיר את הניסיון שלכם ללא צורך במקום עבודה רשמי.

אז נכון, קיימת דרישה גדולה בשוק לאנשי מקצוע בעלי ניסיון, ואת הניסיון כידוע, צוברים באמצעות עבודה.
רק שהעבודה דורשת ניסיון, אז מה עושים ואיך יוצאים מהמעגל המעצבן הזה? עובדים!
הפעם אתם עובדים למען עצמכם ולמען ההתפתחות המקצועית שלכם.

הנה כמה עבודות שתוכלו לעשות, שאולי לא תקבלו עליהם תגמול כספי מידי, אבל בהחלט ישתלמו לכם בהמשך.

 


1. אתגר ה-Redesign

חפשו מוצר דיגיטלי שאתם משתמשים בו לא מעט, זה יכול להיות אתר חדשותי שאתם נוהגים לגלוש בו על בסיס יומי כאשר אתם רוצים להתעדכן, או אתר איקומרס בו אתם נוהגים לעשות קניות אונליין. תעברו עליו באופן מקצועי וזהו את הבעיות שלו אשר פוגעות בחווית המשתמש.

לאחר מכן, הציעו פתרון עיצובי משלכם אשר יתן מענה לאותן הבעיות שהגדרתם וכתוצאה מכך ישפר את חווית השימוש במוצר. כמובן שאת התוצר הסופי והמשופר שתציעו, תוכלו להוסיף לתיק העבודות.

שימו לב שמעבר לתוצאה ויזואלית טובה ומדויקת יותר, חשוב מאוד להציג את האסטרטגיה שהנחתה אתכם בתהליך ה-Redesign, כי היא זו שמשקפת את הדרך בה אתם חושבים, והיא זו שתקבע באופן מסוים, האם אתם מתאימים לעבוד במשרה עליה אתם מתמודדים.

קיימות דוגמאות רבות למעצבים שעשו Redesign לברנדים מוכרים.

ב- Create החלטנו ללכת על פרויקט Re-Create שבמהלכו ארגנו אירוע לבוגרי בית הספר אשר חולקו לצוותים ועבדו על אתרים שחשבנו שניתן לייצר עבורם ייצוג מרשים יותר.
קבלו טעימה של מספר אתרים שזכו לאפיון ועיצוב מחדש בפחות מ-24 שעות!

1. עיצוב מחדש לאתר בארבי

אפיון: שירן רונן. עיצוב: בן שנפר.

הבארבי הוא בית ליוצרים ישראליים. המטרה הייתה כאן ליצור בית חדש מהיסודות בעל עיצוב חדשני, עם הרבה נדל״ן ליוצרים, תהליך עקבי וברור היוצר חוויה רציפה מרגע רכישת הכרטיס ועד ההגעה להופעה.

מימין: האתר הנוכחי של הבארבי. משמאל: אפיון ועיצוב מחדש של שירן רונן ובן שנפר

2. עיצוב מחדש לאתר איקאה

אפיון: שחר צדיק. עיצוב: נועה ארי.

איקאה הוא מותג שמאוד מזוהה עם חווית רכישה פיזית בחנות. הרהיטים המוצעים למכירה, ממוקמים בסביבה המדמה חדרים מעוצבים בשלמותם ולא כפריטים המבודדים מהקונטקסט. לכן הוחלט לשמור על הקו הקונספטואלי הזה גם באתר עצמו ולהציף לאורכו תמונות רוחב של חדרים מעוצבים המשלבים מספר פריטים בתוכם, בניגוד לתמונות מוצרים בודדות.

מימין: האתר נוכחי של איקאה. משמאל: אפיון ועיצוב מחדש של שחר צדיק ונועה ארי

דוגמא נוספת של Redesign היא לאתר ה-New York Times

ארטיום טרוייני, מעצב אינטראקטיב מרוסיה, החליט לעצב מחדש את אחד האתרים החדשותיים הפופולריים ביותר-New York Times.
תחילה הוא הגדיר את הבעיות המרכזיות שקיימות כיום באתר זה ובאתרי החדשות באופן כללי:

1. הצפת מידע – אתרי החדשות מוצפים במידע מכל הסוגים והז׳אנרים, המופיעים בסדר אחיד שנקבע על ידי העורך. קוראים המתעניינים באופן תדיר בנושא ספציפי, יתקשו להגיע אליו ויצטרכו לגלול את העמוד מטה, עד שיצליחו לאתר את תחום העניין הספציפי אותו חיפשו.

2. תכנים מונוטוניים – המבנה של המאמרים הוא מאוד תבניתי, מיושן ומשעמם בדרך כלל, היות והוא מופיע כטקסט אחיד ומתמשך.

הפתרון שארטיום הציע:

1. לייצר פרסונליזציה לתכנים, לתת לקוראים את האפשרות לבחור את התכנים החדשותיים שמעניינים אותם ובהתאם לכך להציג להם אותם, מבלי שיצטרכו לגלול את העמוד ולעבור דרך מידע שאינו רלוונטי עבורם.

2. לשנות את פריסת התכנים ולשדרג את הטקסט עם וידאו, ציטוטים, צילומי מסך מרשתות חברתיות וכו׳..

3. להגדיר שהתוכן בדף הראשי באתר יהיה שונה מקורא לקורא, בהתאם לתחומי עניין שכל קורא הגדיר לעצמו.
הוא הוסיף את האפשרות לייצר תיעדוף בין הקטגוריות וכך בעצם, מה שהקורא הגדיר כעדיפות עליונה, יוצג ראשון ומה שהוא הגדיר כעדיפות שנייה, יוצג מיד לאחריו.

צילום מסך מתוך פרויקט Redesign של ארטיום טרויני. http://nytimes.tematroinoi.com/

4. להוסיף גרידים שונים בהתאם לפרמטר של ״עומס חדשותי״.
הוא יצר שלושה גרידים שונים התואמים את כמות החדשות שיש באותו יום:

צילום מסך מתוך פרויקט Redesign של ארטיום טרויני. http://nytimes.tematroinoi.com/

דרך אחרת לעבוד על Redesign היא במסגרת תחרויות

אתר UpLabs, מקיים אחת לכמה זמן תחרות Redesign.

כך למשל, אחת המשימות האחרונות שלו היתה לעצב מחדש את אפליקציית נטפליקס, כאשר הפרויקט הזוכה בתחרות יוצג בפני קהל של כ-400,000 אנשי מקצוע שונים מהתעשייה ביניהם Google, Facebook ו- Airbnb.

כאן מדובר בהזדמנות נהדרת להגדיל את תיק העבודות, לתרגל את היכולות המקצועיות ועם קצת מזל, אולי גם לקבל חשיפה גדולה לפרויקטים שלכם שתוכל להגדיל את הזדמנויות התעסוקה בהמשך.

העיצוב המנצח בתחרות עיצוב מחדש לאפליקציית נטפליקס

 


2. פתרון תרגילים

תיק העבודות שלנו לרוב בנוי מפרויקטים בהם התנסנו ומעבודות שעשינו. במידה והעבודות שהיו לנו לא מגוונת מספיק, או לא משקפות באופן מקסימלי את היכולות שלנו, התיק לא ייצג אותנו כראוי.
כדי להוכיח עמידה באתגרים מורכבים וחשיבה יצירתית, תוכלו לעבוד על תרגילים ברמות קושי שונות, להציג את הפתרון שלכם, ובדרך זו להציג יכולות גבוהות שלא בהכרח באו לידי ביטוי בעבודות שעשיתם עד כה.

לתרגילי עיצוב יש שלושה יתרונות בולטים:

1. תרגול ושיפור היכולות שלכם כמעצבים – התנסות בפיצוח אתגרים שלא נתקלתם בהם עדיין בעבודתכם.

2. הגדלת תיק העבודות שלכם – פתרון תרגילים מורכבים ועמידה באתגרים חדשים, מביא לידי ביטוי יכולות אחרות שלכם ומציג אתכם מזווית אחרת כאנשי מקצוע.

3. הכנה לקראת תהליכי מיון בחברות – אימון על תרגילי עיצוב שונים, יכין אתכם לקראת תרגילים שתקבלו כשתתמודדו על משרה שאחד מתנאי הקבלה שלה הוא תרגיל. מעסיקים אוהבים לתת תרגילים כאלה במסגרת תהליך המיון למשרה שהם מציעים, היות וזו הדרך הטובה ביותר עבורם לאמוד את הדברים הבאים:

כאן תוכלו למצוא רשימה של 17 תרגילים לדוגמא.

 


3. עבודות קצרות עם סטארטאפים בתחילת דרכם

לסטארטאפים בתחילת דרכם העובדים על פיתוח מוצר דיגיטלי, לרוב לא יהיה תקציב גדול להשקיע באפיון ועיצוב המוצר. למרות שהנראות וחווית השימוש באותו מוצר היא זאת שתקבע את הצלחתו ופריצתו לשוק.

ולכן, על אף שהתקציב אינו גדול, המשקל על אפיון ועיצוב המוצר הוא כבד ומאתגר בו זמנית. כאן מדובר בפתח נהדר עבורכם להשתלב כאנשי מקצוע המחפשים לצבור ניסיון ולהגדיל את תיק העבודות.

תוכלו לנסות לחבור, בעזרתם של מכרים, אירועי נטוורק, קבוצות פייסבוק או קהילות מקצועיות שונות, לסטארטאפים שנמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים ולהציע להם את שירותכם ללא עלות, או בעלות סמלית כלשהי.

המטרה היא לפצח את האתגרים הקיימים ולתת פתרון מקצועי, מהיר ויעיל לבעיה קיימת. הגדירו ביחד עם הסטארטאפ, טווח זמנים מספיק קצר שלא יגזול יותר מידי מזמנכם, מצד אחד, אבל יצליח לייצר מוצר איכותי מספיק, מהצד השני.
טווח הזמנים שהגדרתם, יוקדש כולו לעבודה רצופה על הפרויקט עד להשלמתו.

פרויקט מהסוג הזה יכול לסייע לכם בדרכים הבאות:

אחת מהדוגמאות למינוף מוצלח של שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע לבין חברת סטארטאפ בתחילה דרכה, הוא הפרויקט עליו עבדו מירי שפירו (מאפיינת) ודפנה פרידמן (מעצבת). מירי ודפנה חברו לסטארטאפ שפיתח מערכת תומכת בשירותי הצלה בים אשר עוזרת למצילים בזמן העבודה שלהם ואף מתפקדת כשאין מציל כלל. היא יודעת לאתר ולסייע במניעת מצבים מסוכנים כמו: ילד ללא השגחה, אדם טובע ואיתור אזורי סחף.
ניתן להגדיר למערכת אזורי סכנה ואזורים בטוחים ולקבל ממנה סטטיסטיקות לגבי מצב הים ב-24 השעות האחרונות.

המערכת זכתה לסיקור חדשותי וקיבלה כתבה באתר החדשות N12.

מתוך מערכת Sightbit. אפיון: מירי שפירו. עיצוב: דפנה פרידמן

מתוך מערכת Sightbit. אפיון: מירי שפירו. עיצוב: דפנה פרידמן

מירי שפירו מספרת מהחוויה האישית שלה כמאפיינת בפרויקט: ״זה היה מאוד משמעותי עבורי לראות את האפיון מתעורר לחיים ומתחיל לתפקד כמוצר בפני עצמו. לפרסום הכתבה היה ערך רב ברמה האישית והמקצועית. הייתה תחושה של הצלחה וגאווה משותפת עם כל המעורבים, ובמקביל נפתח דיאלוג לגבי המשך העבודה על המערכת במקרה של השקעה. בנוסף, מול לקוחות קיימים שלי, העובדה שעלה לאוויר מוצר שאפיינתי והיכה גלים, הפך אותי לרלוונטית עבורם בתחומים נוספים וזהו הרווח הגדול ביותר בשיתוף הפעולה הזה..״

דפנה פרידמן המעצבת, מוסיפה: ״למדתי מהעבודה עם Sightbit המון, מצפייה בעבודה של מירי כמאפיינת למדתי איך העבודה באפיון מתבצעת בפועל, ואיך להתמודד עם לקוחות, למקד אותם ולהבין את הצרכים שלהם…״


תייצרו לעצמכם את הניסיון שלכם

אל תתנו לטייטלים מפוצצים ודרישות שנשמעות לא הגיוניות להרתיע אתכם. בסופו של דבר, אחד הפרמטרים הבולטים ביותר על פיו המראיין יקבע את התאמתכם לעבודה, הוא תיק העבודות שלכם. ככל שיהיה מגוון יותר ויציג את היכולות שלכם באופן הטוב ביותר, כך גדל הסיכוי שלכם להתקבל.

כדי להגדיל את תיק העבודות שלכם וליצור בו גיוון, אין בהכרח צורך להציג שנים של ניסיון במקום עבודה כלשהו. לפעמים דווקא עבודה ארוכה במקום אחד יוצרת מונוטוניות מחשבתית שלא פותחת אתכם לכיוונים חדשים ושונים.

הניסיון שתצברו יכול להיות תלוי בכם אם תחליטו. תאתגרו את עצמכם בתרגילים שונים ומורכבים, ותציגו להם פתרונות יצירתיים. נסו לעצב מחדש אתרים קיימים, בהם אתם מזהים בעיות ומקום לתת ביטוי ליכולות המקצועיות שלכם, ותראו איך הניסיון יגיע עם כל פרויקט שתוסיפו לתיק שלכם. ברגע שתרגישו מספיק בטוחים בתיק העבודות שיצרתם, אל תהססו לשלוח אותו גם למשרות שדורשות מספר שנים של ניסיון.

אל תפחדו להעז. כי רק המעז מנצח.


 

עוד באותו נושא תוכלו למצוא כאן:

האקתון אפיון ועיצוב חווית משתמש בימי הקורונה

אז עיצבנו מחדש את האתרים של: הבימה, מוזיאון תל-אביב, איקאה, רב-חן והבארבי (האקתון Recreate)

נינג׳ה בעיצוב: מה מחפשים מעסיקים במעצבי חווית משתמש?

משרות חווית משתמש: מה באמת השוק מחפש?

המדריך להאקת׳וניסט המתחיל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הוספת תגובה בפייסבוק