כניסה לתחום

שיווק עצמי בלינקדאין: משמעותה של הכותרת שלכם

סם הרפר | 1 בנובמבר 2020

בשנים האחרונות החלה להתפתח מגמת גיוס עובדים באמצעות רשתות חברתיות. הבולטת שבהן היא פלטפורמת הלינקדאין ששמה דגש על בניית פרופיל מקצועי המאפשר לבעלי עסקים או למחפשי עבודה, למצוא את הפרופיל המתאים להם על פי הקריטריונים שאותם הם מחפשים. 

יש חשיבות רבה לאופן בו אנו מציגים את עצמנו בלינקדאין ויש כמה דברים מרכזיים שצריך לשים לב אליהם כשניגשים לערוך את הפרופיל. המאמר של סם הרפר, מעצב UX מארה״ב, מציג אותם ואנחנו תירגמנו אותם עבורכם לעברית.


בעודי כותב מאמר זה, אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר כלכלי עולמי גדול במיוחד שמוביל למיתון קשה.
תמיד ישנם מעצבי UX שמחפשים עבודה, אבל עכשיו חשוב מתמיד לתחזק נוכחותכם בלינקדאין, לייצר נטוורקינג ולמתג את עצמכם טוב יותר מאי פעם.

רוב הסיכויים שגם אתם מושפעים לרעה בדרך כזו או אחרת, מהמצב הכלכלי הקשה. אני בעצמי פוטרתי לאחרונה ממקום עבודתי, למרות שנראה היה שהחברה בה עבדתי, יכולה להתמודד עם המשבר גם מבלי לקצץ בעובדים.

אציין שהמאמר הזה נכתב ממקום של אהבה ואמפתיה לכל המובטלים, בעיקר בתקופה המורכבת בה אנו חיים, ולכן אתייחס לתופעה שאני שם לב אליה לא מעט בקרב קהילת מעצבי ה – UX; אני מבחין בהרבה מעצבי UX שמציגים את עצמם בכותרות מהסוג הבא:

״מעצב UX מובטל – זמין לעבודה״
״מעצב UX שמחפש הזדמנויות חדשות״
״פתוח להזדמנויות חדשות״

מהי הבעיתיות בכותרות האלה?

אני מזהה בכותרות מהסוג הזה את אותה מידת האפקטיביות של מקבץ נדבות שמנסה לגייס כסף.
כמובן שיצא לכם לדבר עם אנשים פה ושם, אבל בסופו של דבר, יהיו עוד אלפי מעצבי UX עם אותה הכותרת בדיוק.

אם לא פרסמתם את היכולות וההישגים היחודיים שלכם ולא גרמתם לאנשים להתעניין בכם וליצור אתכם קשר, לא השתמשתם בכותרת שלכם באופן אפקטיבי.

במידה והכותרת שלכם כתובה באופן זהה למה שהוצג עד כה, אני ממליץ לכם בחום לנסח אותה מחדש.
חשוב לזכור שהמטרה כאן היא ״למכור״ את הכישורים והיכולות שלכם למעסיקים עתידיים. כותרת הפתיחה היא הדבר השני שהמעסיקים הפוטנציאליים שלכם רואים (התמונה היא הראשונה כמובן, אז תערכו אותה ותדאגו שתראה מקצועיית).

דיימנו לרגע שאתם עוברים בסופרמרקט ומחפשים חטיף צ׳יפס שתרצו להביא למסיבת חנוכת בית שהוזמנתם אליה (לאחר ההתגברות על וירוס הקורונה, כמובן), ישנו מגוון עצום של מותגים מהם אתם יכולים לבחור. אז איך המותגים האטרקטיביים ביותר מצליחים לבלוט על פני האחרים בתוך ים של אפשרויות, כאשר אתם סורקים את כולם במבט חטוף אחד של מספר שניות בודדות?

אריזות מוצרים אטרקטיביות, שימוש נכון בצבעים ובעיצוב, צילום מוצרים איכותי והחלטות שיווקיות אסטרטגיות אחרות, הם אלה שבדרך כלל גורמים לכם להחליט להעדיף מוצר מסוים על פני האחר, גם אם המותגים האחרים זהים באיכות, בצורה ובפרמטרים אחרים, למוצר הנבחר.

בואו נניח שאתם מגייסים למשרת UX ואתם נתקלים בפרופיל לינקדאין של מישהו עם הכותרת הבאה:

״מעצב UX עטור שבחים, דובר ציבור מוכשר ומחבר של למעלה מ 50 מאמרים בבלוג המפורסם UX Collective, זמין לעבודה״

מה אתם חושבים על האיש הזה?
האם תהיו מעוניינים להכיר אותו יותר מאשר מישהו שמציג את עצמו כ״מעצב UX שמחפש הזדמנויות חדשות", או גרוע מזה; ״מעצב UX מובטל״.

וכן, נתקלתי בעבר בכותרות כאלה, תאמינו או לא, וזה ממש לא נשמע אטרקטיבי, בטח לא בלינקדאין.

הצגתי את שני סוגי הכותרות משום שאני נתקל המון בכותרות האחרונות שהצגתי, מהסוג הגרוע. ואתמול נתקלתי במישהו עם הכותרות הראשונה שוודאי גרמה לכם לחשוב שמדובר במעצב UX תותח עם ותק של עשרות שנים, אבל מתברר שהוא בתחום רק שנתיים וסיים את לימודי העיצוב שלו ממש לאחרונה.

השיווק העצמי שלו היה טוב והוא בלט בהרבה מאנשי מקצוע עם שנים רבות של ניסיון בעלי כותרת חלשה יותר.

אז איך אפשר לייצר כותרת טובה יותר?

אפשר להיות כאן מאוד יצירתיים. לדוגמא: האם סיימתם לעבוד על משהו ממש מגניבה לאחרונה? האם לקחתם חלק בחברה חדשנית שיצרה הרבה דברים מעניינים? האם יש לכם סט כישורים ייחודי שבא לכם לדבר עליו ללא הפסקה? האם יצא לכם להכשיר או לאמן מעצבי UX אחרים?

גם אם אתם סטודנטים או כאלה שעשו הסבה מקצועית, עם מעט או ללא ניסיון בכלל, אתם בטח חושבים שאין לכם שום דבר בעל ערך לשתף, נכון?

לא נכון!

תמיד תוכלו לייצר לעצמכם נקודות חוזקה ״שימכרו״ אתכם טוב. אם עדיין לא הגעתם לאף הישג בקריירת ה UX שלכם שניתן להתגאות בו, תייצרו אותו. אם אתם מובטלים כרגע, אז סביר להניח שגם יש לכם הרבה זמן פנוי, נצלו אותו וגרמו לדברים לקרות!

להלן מספר רעיונות המבוססים על ניסיוני האישי:

  1. תפתחו ערוץ יוטיוב או ערוץ פודקאסט שיתמקדו בנושאי UX שמעניינים אתכם ותראיינו מומחים בנושאים אלו. שזה לא ירתיע אתכם, אתם תופתעו לגלות כמה נחמדים אנשים יכולים להיות וכמה תשובות חיוביות תקבלו. בסופו של דבר זה מחמיא להם.
  2. הירשמו ללימודי UX מקוונים וקחו שיעורים בנושאים שמרתקים אתכם. לאחר מכן תוכלו לכתוב על מה שלמדתם בלינקדאין, ביוטיוב, בבלוגים מקצועיים וכו׳.. אחרי הכל, ללמד הוא האופן הטוב ביותר ללמוד!
  3. תאתרו הזדמנויות לתמוך בנושאים אקטואליים חשובים בעיניכם באמצעות עבודת UX.
    נכון לעכשיו, מגפת הקורונה למשל הוא נושא מאוד מדובר שזקוק להרבה מוחות יצירתיים שיסייעו בפתרון בעיות מורכבות שעולות כתוצאה מהמגפה.
    (הרבה פרויקטים התנדבותיים והאקתונים וירטואליים סביב מגפת הקורונה, מאוד נפוצים בתקופה זו ונעזרים רבות בעבודות UX).
    ישנן בעיות בנושאים אחרים כמו התחממות כדור הארץ, חוסר שיוויון מגדרי וכו׳.. שגם עבורם נדרשת עבודת UX, ולשם כך נוצרו פרויקטים רבים ומגוונים שכדאי לאתר אותם ולהשתתף בהם. לדוגמא:
    https://conservationx.com/
    https://helpwithcovid.com/projects?skills
    https://www.volunteermatch.org/
  4. השתתפו בהאקתונים, ניתן לייצר שם דברים מגניבים במעט זמן ולהביא את הערך שלכם לצוות המקצועי ולמוצר הסופי.
  5. צרו קשר עם מוסדות לימוד והציעו את עצמכם כמרצים אורחים המשתפים מניסיונם כמעצבי UX, כך בעצם תהיה לכם את ההזדמנות להציג את עצמכם כדמות מקצועית סמכותית.

האופן שבו תציגו את עצמכם ישפיע על מידת ההתעניינות בכם

לפרופיל הלינקדאין שלכם יש השפעה רבה על העתיד התעסוקתי שלכם.
הקפידו שתמונת הפרופיל שלכם תהיה ייצוגית ובאיכות גבוהה. ניתן אף לשכור, בעלות סמלית, את שירותיו של צלם מקצועי, שייצר לכם כמה תמונות יצוגיות שתוכלו להשתמש בהן בפרופיל הלינקדאין שלכם, ובכל מקום אחר בו תרצו להיראות מקצועיים.

ולא פחות חשוב, וודאו שהכותרת שלכם תייצג אתכם כראוי, תבלוט על פני האחרים ותהיה כתובה באופן מספיק אטרקטיבי על מנת לגרום למעסיקים פוטנציאליים להתעניין בכם.


המאמר נכתב על ידי Sam Harper ותורגם לעברית.
Harper הוא מעצב UX ויוצר תוכן קבוע במגזין הידוע UX Collective.
את המאמר המקורי, ניתן למצוא כאן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק