כניסה לתחום

קצת גאווה: בואו לשטוף את העיניים עם עבודות הגמר של הבוגרים שלנו

רונית קליין | 11 בפברואר 2018

בחודשים האחרונים המעצבים מתכנית הלימודים ״התמחות בסביבה דיגיטלית״ עבדו באופן אינטנסיבי על המוצרים הדיגיטליים שלהם ועל יצירת תיק העבודות שלהם.

היה לי העונג ללוות את המעצבים, באופן אישי, בתהליך הכניסה שלהם לתחום שהוא חדש עבורם.

תהליך כזה מצריך תרגול, סבלנות וליווי נכון. הלמידה בתכנית נעשית בקבוצות קטנות, בליווי אישי ובקבלת פידבקים באופן שוטף. התכנית עוזרת למעצבים להתנסות מקצועית, לשפר ולגבש תיק עבודות שמתאים לדרישות התעשייה ונותנת ניסיון פרקטי מול הנחיה אישית של ארטדיירקטור מנוסה.

אני מאוד גאה לשתף אתכם בחלק קטן מהתוצרים של האנשים המוכשרים האלו.

על האיפיון של הפרויקטים אחראיים בוגרי קורס איפיון ועיצוב חווית משתמש שתרמו את האיפיון מפרויקטי הגמר שלהם. תודה למוישה נוילנדר, אלונה סנבירה, למרינה טליאס ולולריה דורופייב.

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – Foot Locker / Nike Air Jordan – אלעד כהן:

מוצר: אתר איקומרס לנעלי Nike Air Jordan 1.

קהל היעד: אנשים שמחפשים נעליים מיוחדות, איכותיות ובעלות ערך היסטורי.

השראה וקו עיצובי: ההשראה לצבעוניות הגיעה מהקבוצה "שיקגו בולס", בה מייקל ג'ורדן שיחק. ההשראה לטיפוגרפיה הידנית הגיעה מעולם המאמנים במגרשי הכדורסל.

 

 

 

עיצוב אפליקציית מובייל – OMGuide – אלעד כהן:

מוצר: אפליקציה אורבנית לאיתור אטרקציות ופעילויות שאינן מוכרות ושגרתיות.

קהל היעד: היפסטרים המטיילים בערים ומחפשים בילויים המתאימים ללייפסטייל שלהם.

השראה וקו עיצובי: מקומות ואביזרים המזוהים עם קהל היעד: לוחות וגירים של בתי קפה, סקאלת צבעים כהה עם נגיעות של וינטג', טיפוגרפיה ידנית ועיבודי תמונה בסגנון פולארויד.

 

עיצוב דשבורד –  Aurora – אלעד כהן:

מוצר: "אורורה" היא ממשק טלוויזיוני, דשבורד לסרטים וסדרות.

קהל היעד: גיקים חובבי מדע בדיוני.

השראה וקו עיצובי: "אורורה" בלטינית זה הזוהר הצפוני. מכיוון שקהל היעד צופה בטלוויזיה בחדר חשוך, בחרתי לעצב ממשק כהה ומינימליסטי עם צבעים זרחניים, אשר ידגישו את התוכן. השראה נוספת הגיעה מעולם התוכן של קהל היעד – סרטי מדע בדיוני ומשחקי מחשב עתידניים.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – SONY –  עדי בנג'ו:

מוצר: אתר צבעוני, דינאמי וכייפי שייתן במה למוצר אחד – הרמקולים הקטנים והצבעוניים של SONY, מתוך קטגוריה רחבה של מוצרים מאותה הנישה.

קהל היעד: קהל צעיר, מגוון, ודינאמי.

השראה וקו עיצובי: השימוש בצבעוניות שמחה וחצופה יחד עם אלמנטים מעולם אומנות הרחוב עזרו לי לייצר שפה גרפית מגובשת שמעבירה את הסיפור שמייחד את המוצר אל מול המתחרים וגורם לחיבור רגשי.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – Buy the way – עדי בנג'ו:

מוצר: האפליקציה מקשרת בין מדריכים מקומיים לתיירים ומטרתה היא שילוב בין סיורים במקומות חדשים וטיפים לקניות לצידי המסלול.

קהל היעד: צעירים שמטיילים בתדירות גבוהה בעולם, ספונטניים שמחפשים ריגושים חדשים, אוהבים לקנות בזול אך לא מתפשרים על איכות ושימוש באפליקציות לארגון וניהול הטיולים שלהם היא לא משהו שזר להם.

השראה וקו עיצובי: את השפה העיצובית חיברתי אל קהל יעד זה על-ידי שימוש בטיפוגרפיה בולטת, צבעוניות מונוכרומטית יחד עם צבע מדגיש ואופנתי, צורניות גיאומטרית ושרבוטים עכשוויים של המאייר Mr. doodle.

 

עיצוב דשבורד – Bollymood  – עדי בנג'ו:

מוצר: שירות צפייה ישירה של סרטים וסדרות המותאמים באופן אישי לטעמו של הלקוח יחד עם הצגת נתוני השימוש שלו והמלצות חברים.

קהל היעד: מעריצי סרטים בוליוודיים

השראה וקו עיצובי: רציתי לשלב בעיצוב הומור וקלילות שיעבירו את הווייב ההודי, והבוליוודי בפרט. השפה העיצובית היא נגזרת של עולם התוכן, והאתגר המרכזי אתו התמודדתי היה מציאת האיזון בין הדרמטיות לבין עיצוב עדכני ופונקציונלי.

 

עיצוב אפליקציית מובייל –  Hidden Gems – ליאור ברטל:

מוצר: מדריך טיולים פרסונלי, המאפשר בחירת יעד ותכנון מסלול אישי.

קהל היעד: מטיילים אשר מחפשים אחר פינות נסתרות ופחות מתויירות.

השראה וקו עיצובי: העיצוב נקי, גאומטרי ומונוכורומטי, בצבעי אבני רובי התומכות בקונספט ומחזקות את תחושת האורבניות והיוקרה של אותם מקומות שהם כאבני חן יקרות החבויות לעיני כל.

 

עיצוב דשבורד – What’sup? – ליאור ברטל:

מוצר: דשבורד לצמיד חכם המשדר נתוני כושר בזמן אמת.

קהל היעד: גולשי סאפ

השראה וקו עיצובי: האפליקציה מעוצבת בצבעוניות קלילה, המספרת על מים, גלים ואיזון בין תנועה לסטטיות. הסאפ הוא שילוב של שתי נקודות קיצון, ספורט אקסטרים מול רוגע, וזה בא לידי ביטוי בעיצוב ובכתבות שבחרתי להכניס. בגרפים נתתי קריצה לאייקונים המזוהים עם עולם התוכן.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – Knot Studio – ליאור ברטל:

מוצר: "מייקאובר" לאתר הקיים, אתר איקומרס שיתאים לאופי הצעיר והזורם של המותג.
השראה וקו עיצובי: העיצוב נקי, עם נגיעות צבע הדגומות מתוך הבדים עצמם. הקו עדין, דק ועגול, המספר את סיפור הקשרים, העגלגלות והזרימה שבמוצר. היה לי חשוב  לשמור על ניקיון שייתן מקום לצבעוניות המדליקה של הרהיטים וישמור על נראות גבוהה של המותג.

 

 

עיצוב אפליקציית מובייל – Via – מעין פסח:

מוצר: אפליקציה שנועדה לסייע במציאת עבודה על פי הנתונים וההעדפות האישיות של כל משתמש.

קהל היעד: מחפשי עבודה. הממשק מכיל שאלות מגוונות יותר מהקיים בשוק, ולכן מייצר התאמה מדוייקת יותר.

השראה וקו עיצובי: העיצוב נשען על השראות משנות השמונים, עם דגש על קבוצת "ממפיס" – קבוצת מעצבים שנוסדה בשנות השמונים במטרה ליצור עיצוב רדיקלי וחדשני ביחס לתקופה.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – KoffeeKult – מעין פסח:

מוצר: היה לי חשוב להתמקד בקונספט עם אמירה חברתית. חברת- KoffeeKult משלבת בין מוצר (קפה) לבין Fair Trade. עיצוב האריזות שלם נהדר בעיני, אבל האתר שלהם לא שיקף את רוח המוצר ועיצוב האריזה בצורה טובה לדעתי.

השראה וקו עיצובי: ההשראה הייתה הקו העיצובי הקיים של האריזה: שחור, טרנדי, נקי. בחרתי לשלב בין קפה, סחר הוגן ואופנה,  וכך נוצר אתר ורדרד ושונה מהמקובל היום בשוק הקפה. תשומת לב מיוחדת הופנתה לטבע ולסיפור האישי של החקלאי, כדי שללקוח תהיה תחושה של קנייה משמעותית מעבר לאריזת קפה.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – פוליטיקלי – אביבית רושה:

מוצר: אפליקציה העוזרת למשתמש למצוא מועמד פוליטי או מפלגה שמייצגת אותו בצורה הטובה ביותר.

קהל היעד: הרעיון לאפליקציה הגיע מתוך קושי אישי להבין מי באמת עובד בשבילי, לכן קהל היעד הוא אנשים בעלי זכות בחירה שגם הם מעוניינים בהבנה הזו.

השראה וקו עיצובי:  בחרתי להשתמש בעיצוב צבעוני ואופטימי מתובל בהומור.

 

עיצוב דשבורד רספונסיבי – SIS TV – אביבית רושה:

מוצר: דשבורד חכם לצפייה בתכנים המיועדים לנשים בלבד, הכולל בתוכו אלמנט חברתי-שיתופי בו נשים חולקות את טעמן בצפייה.
השראה וקו עיצובי: השם SIS הוא קיצור של המילה Sister, ומטרתו לחזק את הכוח הנשי. השתמשתי בפלטת צבעים ורודה על מנת לחבר בין לייפסטייל, אופנה וטלוויזיה.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי –ILANORBACH – אביבית רושה:

מוצר: אתר איקומרס למעצבת תכשיטים שהיא גם חברה טובה, אילן אורבך.

השראה וקו עיצובי:  היה חשוב לי להתמקד בשימוש מרענן ושיווקי ללוגו שמופיע ברמיזות לאורך האתר, תוך מציאת איזון בין תצוגת התכשיטים המעבירים אוריינטליות ואומנות, לבין אתר נגיש ואלגנטי המתכתב עם אופנה ולייפסטייל.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – Patternize – מרב כץ:

מוצר: חנות אונליין למותג אופנה ייחודי שמעצב ומוכר פריטים בעלי פאטרנים (Patterns).

השראה וקו עיצובי:  המחקר הצורני של הפאטרנים, שכפול אלמנטים, חיתוך התבניות וצורות שחוזרות על עצמן בעולם התוכן, הפך לעקרון מנחה בפיתוח השפה הגרפית וגם בעיצוב אלמנטים בממשק המשתמש.

 

עיצוב דשבורד –  TravelOn – מרב כץ:

מוצר: דשבורד לשעון חכם המודד ביצועים בגלישת גלים.

השראה וקו עיצובי: את ההשראה לעיצוב שאבתי מאופנת הגלישה בשנות ה- 90. רציתי לשלב אותה עם סטייל "הייטקי" עכשווי, ועל ידי קישור נוסטלגי לחבר את הגולשים לטכנולוגיה הלבישה.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – Waver – מרב כץ:

מוצר: אפליקציה לתכנון טיול יומי שעוקב אחר ההיסטוריה של להקות רוק מהעבר.

השראה וקו עיצובי: רציתי להעביר תחושת נוסטלגיה אצל המשתמש, לכן בחרתי בוויזואלים מתחילת דרכו של כל הרכב. עיבוד התמונה בשחור-לבן עם נגיעת כתום עוזרת להעברת המסר. הטיול מסתיים בהופעה חיה של הלהקה הנבחרת, הריגוש והשיא החוויתי האלו באים לידי ביטוי בשבירת הגריד והצבעוניות. בלוגו שילבתי בין קווים של מפה לבין מוסיקה, ואת השפה הגרפית גזרתי מהמאפיינים האלו.

 

עיצוב אתר איקומרס – Missi – מאיה קולודנר:

מוצר: אתר איקומרס לאופנת נשים – Missi.

קהל היעד: נשים מודרניות, עדכניות ואופנתיות, עם חיבה והערכה לאופנה עילית.

השראה וקו עיצובי: המשכתי את הקו של הקולקציה, השואב השראה מצורות ומבנים אדריכליים. התחושה האוונגרדית-נסיונית, והסגנון המוקפד והאסתטי הובילו אותי לעיצוב נקי ומודרני הבוחן גם הוא יחסים של צורה וצבע, המושפע ממגמות עיצוביות עדכניות במגזינים לאופנה עילית.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – beatour – מאיה קולודנר:

מוצר וקהל יעד: האפליקציה נועדה עבור מטיילים צעירים שרוצים לטייל בעיר ולהרגיש כמו מקומיים, להכיר אנשים ולהיחשף לחוויות אותנטיות ומקומיות המתמקדות בעולם המוזיקה.

השראה וקו עיצובי: הקו העיצובי הושפע מאפליקציות ונגני מוזיקה, דוגמאת spotify. שאפתי לייצר חוויה קלילה, כיפית ועדכנית בצבעים עזים, בהתאם לקהל היעד הצעיר והיצירתי, המעריך מוזיקה איכותית וייחודית.

 

עיצוב אתר מרקטפלייס ודשבורד – PITAYA – אלכסיס אוסטרוברוד:

מוצר: שפה עיצובית וחוויה חדשה ל – Pitaya: פלטפורמה להזמנת לפעילויות גיבוש והעשרה, ימי כיף ומגוון פעילויות ושירותים לחברות.

קהל היעד: עובדי חברות האחראים על איתור והזמנת פעילויות לעובדים.

השראה וקו עיצובי:  הממשק הלקוח מעולמות התוכן של צפיה ישירה בסדרות וסרטים. החיבור בין עולם החוויות והטיולים עם עולם האי קומרס היוו את נקודת המוצא. בעיצוב שמרתי על נקיון יחסי כאשר הדגש העיקרי הוא על הנעה לפעולה, תוכן ואלמנטים ויזואלים.

 

עיצוב דשבורד – Hippo – שירה זפרני:

מוצר: דשבורד לצמיד חכם המשדר נתונים על שחייה בזמן אמת.

קהל היעד: ילדים בעודף משקל בגילאי- א׳-ד׳

השראה וקו עיצובי: הממשק מעוצב בצבעים  מעולם המים , בריכה, בצבעוניות רכה ונעימה. הפונט משדר רכות עגוליות הוא לא ילדותי אך הוא משדר פאן ומתאים לעולם הילדים.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – רן אבוחצירה – POLAROID:

מוצר: אתר איקומרס לחברת Polaroid.

השראה וקו עיצובי:  עיצבתי תמונת פולוריד עם כיתוב אישי כדי להעביר מסר של זכרון שחווה המשתמש.

אתרי איקומרס לרוב רוויים בתוכן ובמידע, היה חשוב לי להציג את האתר בצורה אלגנטית וברורה למשתמש.

 

עיצוב דשבורד – KICKOFF – רן אבוחצירה:

מוצר: דשבורד לחובבי כדורגל, המציג גם מידע על משחקים וגם המלצות על סרטי דוקו בנושא.
השראה וקו עיצובי: את ההשראה העיצובית קיבלתי ממסכי הענק הנמצאים באיצטדיוני הכדורגל ומציגים מידע לקהל. בחרתי בצבעוניות שמזוהה עם הענף ופונטים שתומכים בשפה הגרפית.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – הנבחרת – חגית רשמן:

מוצר: "הנבחרת" זו אפליקציה המאפשרת למשתמש להכיר את נבחרי הציבור ולהבין מי מייצג את עמדותיו הכי טוב.
קהל היעד: אנשים בגיל הבחירה, שלא ממש מחוברים לפוליטיקה.

השראה וקו עיצובי: השם שבחרתי, "הנבחרת", היווה מקור ההשראה ולקח אותי לכיוון של נבחרות ספורט בארץ ובעולם. היה לי חשוב להנגיש את הנושא, שהוא חשוב ורציני, ולכן בחרתי בשפה קלילה והומוריסטית, החל מהשם דרך איורים בקו חופשי, כמעט קריקטוריסטיים.

 

עיצוב אתר איקומרס – שרון פרוכטמן – Bloch:

מוצר: אתר איקומרס לחברת "בלוך", מותג ותיק המוכר נעלי אצבעות וציוד לרקדנים.

קהל היעד: רקדניות צעירות.

השראה וקו עיצובי: את ההשראה לעיצוב לקחתי מסרטי הסאטן איתם קושרים את נעלי הבלט לקרסוליים, והם מלווים את המשתמש לאורך כל דף הבית. פלטת הצבעים של ורודים, סגולים וניודים נבחרה כדי למשוך את קהל היעד.

 

עיצוב דשבורד – שרון פרוכטמן – Ironfit:

מוצר: דשבורד המנטר נתוני תזונה וכושר בזמן אמת

קהל היעד: נשים העוסקות בכושר גופני ברמה היומיומית, אוהבות להרים משקולות ונחשבות ל-Aesthetic Body-Builders.

השראה וקו עיצובי: הבחירות הצבעוניות הושפעו מהמילה HIIT (שנשמעת כמו heat), ומהשיזוף המלאכותי הנפוץ בעולם תחרויות מפתחי הגוף. הלוגו מייצר דיסוננס – מצד אחד שם עוצמתי, ומצד שני בחירה טיפוגרפית נשית ורכה, בדיוק כמו הנשים העוצמתיות שלהן מיועד האתר.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – שרון פרוכטמן – $$$Lazy A:

מוצר: אפליקציה שעוזרת לצעירים לבחור נתיב לקריירה באמצעות שאלון המודד את היכולות הקיימות ואת "רמת העצלנות".

השראה וקו עיצובי: בחרתי בצבעים בוהקים, טיפוגרפיה גדולה, שפה אייקונית וציטוטים מצחיקים בשביל להנגיש את האפליקציה כמה שיותר לאנשים עצלנים, שכמובן לא אוהבים לקרוא יותר מדי.

 

עיצוב אפליקציית מובייל – Yoipari – ניסן סטריקובסקי:

מוצר: אפליקציה לחיי הלילה בטוקיו, עיר בה הרגשתי שאת האטרקציות השוות באמת אפשר למצוא רק בעזרת מדריך מקומי.

השראה וקו עיצובי: ההשראה לשפה הגרפית והשימוש בצבע הסגול באה מצבע דגל טוקיו ושלטי הניאון בעיר. בעזרת משחקי צבע וגראדיאנטים עם הצללות נוצר אפקט שמזכיר את אורות הניאון הסגולים של טוקיו בלילות. שם האפליקציה – YOIPARI ביפנית (宵っ張り- night owls) משמש ככינוי לאנשי חיי הלילה ביפן ושימש גם כהשראה בעיצוב הלוגו לאפליקציה.

 

עיצוב אתר איקומרס רספונסיבי – Sayl Chair by Herman Miller – ניסן סטריקובסקי:

מוצר: אתר איקומרס לחברת Herman Miller עבור קולקציית כיסאות המשרד. התמקדתי בכיסא Sayl שעוצב בהשראת ה- Golden gate.

השראה וקו עיצובי: בגלל שמדובר בנושא ״כבד״, האתגר היה לעצב אתר עם מראה נקי ומעודכן שייתן במה לפרטים במוצר עצמו ויצליח ליצור דיאלוג עם מקור ההשראה לעיצוב הכיסא, תוך שמירה על צבעוניות ושפה נקייה שאופיינית למותג ולמוצר.

 

עיצוב אתר איקומרס – איקאה – סיגל ויינטה:

מוצר: אתר איקומרס לאיקאה. אני חושבת שיש צורך אמיתי ברענון המיתוג שלהם ועיצוב האתר המסחרי שלהם שיהיה תואם יותר לעיצוב הפריטים שלהם.

השראה וקו עיצובי: הפריטים של איקאה, ברובם, מעוצבים בסגנון נורדי-סקנדינבי:  נקי, פשוט, פונקציונאלי ומדויק. המטרה הייתה לעצב אתר בקווים נקיים ובצבעים בהירים ורכים.  את ההשראה לקחתי מהטבע, בדומה להשראה לפריטי החברה. השפה העיצובית באה לידי ביטוי בקומפוזיציות וביחסים בין הפריטים.

 

אפליקצית מובייל – Local TLV – סיגל ויינטה:

מוצר וקהל יעד: אפליקציה עבור אנשים שרוצים לטייל בתל אביב ולהכיר את המקומות הכי ׳מגניבים׳ ולהרגיש מתוחכמים.

השראה וקו עיצובי: בחרתי לעצב ממשק בצבעים לא שגרתיים, שילוב של בוהק ועדינות, תוך שימוש בצבעים סוערים כרמז לחיי עיר סואנים. נופי תל אביב: הבניינים, הגובה, הים, סגנון הבאוהאוס, היו מקור ההשראה שלי. השתמשתי בפונטים סריפיים ובצבעים חיים ואופנתיים שישדרו עכשוויות, בהתאם לקהל היעד.

 

עיצוב דשבורד – TVIT – סיגל ויינטה:

מוצר: דשבורד לילדים המשדר נתונים על כמות ואופן הצפייה בסרטים ובסדרות.

השראה וקו עיצובי: השתמשתי בשפה גרפית תואמת לילדים – פונט מעוגל, קימורים בכפתורים ובקומפוננטות, פלטת צבעים עזה וגרדיאנטים המתאימה לקהל היעד. את ההשראה לצבעוניות לקחתי מהסרטים והסדרות עצמן, בעיקר של דיסני ופיקסאר. איירתי דמות אפרוח חמודה כדי ליצור קשר רגשי בין הממשק לילד הצופה. מוטיב האפרוח הוליד (או בעצם הטיל) את הביצים שמעבירות לצופה את נתוני הצפייה.

 

עיצוב דשבורד – ניתאי לב אורן:

מוצר: דשבורד של סרטי דוקו, כי תמיד עניינו אותי סרטי דוקו.

קהל היעד: אנשים שמחפשים משהו אחר ואמיתי, אולי איזשהי אמת אחרת.

השראה וקו עיצובי:  ההשראה הגיעה מפסטיבל "דוקאביב" וערוץ 8. רציתי לשדר פשטות ומינימליזם לצד אומץ, לכן בחרתי בטיפוגרפיה מודרנית ומינימליסטית אך עדיין חזקה. הלוגו עשוי מהקווים של פריים בתוך מצלמה. בצבעוניות רציתי לשדר משהו חזק ומעורר וצבע צהוב נראה לי כמו הצבע המתאים לכך.

 

אפליקציית Career Tour – הילה יוסף:

מוצר: אפליקציה לחיפוש קריירה.

קהל היעד: אנשים אשר רוצים או צריכים לבחור בכיוון תעסוקתי שיתאים להם. בעיקר חבר'ה צעירים אחרי צבא או לפני לימודים.

השראה וקו עיצובי: שפה קלילה וצבעונית, שמבוססת בעיקר על איורים ואייקונים קוויים. את כרטיסי השאלון הארוך, שמזיזים ימינה או שמאלה, עיצבתי בסגנון של אייקון גדול לכל שאלה, על מנת לגרום למשתמש לעבור אותן בקלות ולהגיע לתוצאות שאולי ימצאו עבורו כיוון תעסוקתי מתאים.

 

אפליקציית Fit Girl Workout Tracker – הילה יוסף:

מוצר: אפליקציה שמציעה אימונים ייחודיים ופיתוח אורח חיים בריא לנשים ונערות צעירות, בשילוב מוזיקה בסטרימינג לפי סוג האימון.

קהל היעד: נשים ונערות צעירות (12-20).

השראה וקו עיצובי:  החשיבה העיצובית גובשה בהתאם לקונספט של האפליקציה ובהתאם לקהל היעד. היה חשוב לי שהאפליקציה תהיה נעימה וכייפית.

אז מה הלאה?

המעצבים המוכשרים שלנו סיימו את הקורס, עמלו על תיקי העבודות שלהם ובימים אלו הם מתראיינים לחברות הנחשקות ביותר. מהרו ליצור איתם קשר, הם נחטפים מהר.

נשארו מקומות בודדים למחזור מאי. למידע נוסף על התכנית, הכנסו לאתר שלנו.

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק