עיצוב

הדרך של עדי בינדר להיות Product Design Manager בפייסבוק, והטיפים שלו למעצבים שרוצים לעבוד שם

עדנה רולניק / בשיתוף עם רדיו באטן | 10 בספטמבר 2020

במאמר זה אציג את עיקרי הדברים שעלו בשיחה ערה ומרתקת של יהודית אשר עם עדי בינדר.
עדי הוא Product Design Manager בפייסבוק ישראל, הוא אחראי על גיוס מעצבים חדשים ועל התכנון והבניה של צוות העיצוב שהולך וגדל מדי שנה. (הם מגייסים עכשיו המון מעצבים, אז כדאי לכם לקרוא עד הסוף, אולי אתם תהיו המעצבים המאושרים הבאים).

יהודית ועדי דיברו בשיחתם על צוות העיצוב המדהים של פייסבוק ועל האתגרים של עדי בניהול הצוות.
עדי נתן שלל טיפים מועילים לגבי איך להתכונן לראיונות קבלה לפייסבוק (ובעצם לכל חברה בסדר גודל של פייסבוק) וכמי שהגיע עם ניסיון כמעצב שהוא חלק מצוות גדול, אבל גם כסוליסט ואף כיזם, יש לו תובנות מעניינות ומלמדות בעניין.


אז מי הוא עדי בינדר?

עדי גדל בלוס אנג׳לס. הוא בוגר מכללת שנקר במסלול לתקשורת חזותית, עובד כ-Product Design Manager בפייסבוק, מעצב, יזם והוגה שיטת ה-״FIBO Design System״ שעליה ארחיב בהמשך.

כבר בימים בהם למד תקשורת חזותית בשנקר, התחיל לעבוד כמעצב בתוך צוות גדול בחברת Liveperson.
כג׳וניור הוא טיפל בנושאים צרים וממוקדים כמו עיצוב כפתורים, אבל בין היתר, כפי שהעיד, זה נתן לו להבין את המהות של עבודת מעצב בתוך צוות, מה זה אומר לקבל פידבקים, ואיך לעבוד בשיתוף עם קולגות.
לאחר שהתפתח וצמח בתוך החברה, הוא לקח החלטה אמיצה והחליט להקים סטארטאפ משלו – Pixplit.

מאיפה היה לו את הביטחון לעזוב מקום יציב ולהקים סטארטאפ?

כך עדי התייחס לעניין האומץ והבחירה להיכנס לעולם היזמות: ״היופי בכניסה למשהו חדש, הוא שאתה מגיע טהור ובלי פחדים וחששות ואתה פשוט מתמודד עם מה שמגיע״
החלטה לא פחות אמיצה נעשתה כעבור שלוש שנים והיא לסגור את הסטארטאפ.

הדיבור הגלוי לב שלו עם יהודית על הנקודה ההיא בקריירה, שהוא מזהה כנקודת שפל, מרשים מאוד וניתן ללמוד ולשאוב ממנו הרבה השראה בכל הנוגע ליכולת לקום ממצבים מאתגרים. זאת הייתה תקופה לא קלה עבורו, אבל הוא לקח אחריות על החלטות שונות שנעשו, המשיך בדרכו, למד והתקדם.

בהמשך, עדי הצטרף לעוד סטארטאפ – Yallo, הפעם כשותף, ולאחר מכן השתלב בהצלחה רבה בחברת moovit כדיירקטור UX ודיזיין. בתקופה זו הוא פרסם את שיטת ה – FIBO Design System.

מהי שיטת ה – FIBO Design System שעדי הגה?

השיטה שפיתח נבעה ממקום של חוסר נוחות, אליו הוא הגיע עוד בימיו הסטודנטיאליים במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. במסגרת הלימודים, עדי למד טיפוגרפיה אצל אחד מהטיפוגרפים המובילים בארץ ובעולם; עודד עזר. כתרגיל בית, כל אחד מהסטודנטים קיבל מטלה בה התבקש לבחור מילה ולכתוב אותה על דף A4, עדי בחר במילה HIGH והוא כתב אותה בתחתית ובמרכז הדף.

כשעודד שאל אותו אז… למה בעצם דווקא שם?
התחילו עקצוצים של אי נוחות, כשהוא הבין שאין לו בעצם תשובה מושכלת לעניין הזה.

הצורך להיות מסוגל להבין למה בחר את הבחירה הספציפית הזו למיקום המילה, הביא לימים ללידתה של שיטת ה-FIBO Design System שאותה החל לפתח עוד כסטודנט.

השיטה שהוא פיתח מתבססת על הגילויים המתמטיים של פיבונאצ׳י, חתך הזהב, והתפיסה הבסיסית שאנו מעצבים משהו לתוך משהו וביחס למשהו. מדובר ביחס בין מספרים שיש לו שלל ביטויים בטבע, בין היתר כמות עלי הכותרת בפרחים, מבנה הצדפים, האופן בו גלקסיות מתרחבות בחלל וגם יחסים בין איברים בגוף האדם. השיטה שעדי פיתח היא כלי עזר למעצבים המאפשר מדידת יחסים ויצירת היררכיות הרמוניות בין רכיבי העיצוב השונים (מי שסקרן ביחס אליה, מוזמן לצלול לעובי הקורה ולחפש הרצאות של עדי שזמינות ביוטיוב וברחבי המרשתת).

אז איך עדי הגיע לפייסבוק?

עדי שיתף בגילוי לב שבעבר הוא ניסה להתקבל לפייסבוק אבל… לא הצליח.
מה שמוכיח מבחינתו, שלפעמים צריך לחכות לזמן המתאים ולבשלות הנכונה, ולא לוותר על החלום.

כשפנו אליו מגייסים מטעם פייסבוק בפעם השניה, הוא החל בתהליך ארוך ומעניין שסופו המשמח הוא התפקיד שהוא ממלא כיום כ-Product Design Manager.

כשנשאל על התהליך שעבר מול פייסבוק – אם לתמצת את תשובתו בכמה מילים: ״לא קל, תגיעו מוכנים״.

מהם הטיפים של עדי למי ששואף לעבוד בפייסבוק?

מי הם המעצבים האידיאליים שעדי רואה לנגד עיניו עבור הצוות שלו?

עדי מחפש אנשים עם יכולות רוחב מרשימות ״ג׳נרליסטים״, אנשים שיכולים לקחת פרויקט וללוות אותו מקצה לקצה.
חשוב שתהיה להם תקשורת בין אישית גבוהה.

אין דרישה לנטיית אופי מסוימת (למשל העדפת אינטרוברטים על פני אקסטרוברטים) להיפך, מגוון טיפוסים ויכולות, מבורך ואף רצוי, עדי רואה בזה חוזקה ולא נקודה לשיפור.

ולא פחות חשוב מכישורים ויכולות, חשוב שתהיו בני אדם, אנשים שנעים לעבוד איתם. מה שנאמר בסעיף הקודם חל גם כאן – חבר׳ה, את האגו? השאירו בבית!
או במילותיו: ״הכל מסתכם במערכת יחסים״.

מהי הגישה של עדי לצוות עיצוב מנצח?

חשוב שהצוות יהיה מגוון גם מבחינת האופי של האנשים וגם מבחינת הכישורים שלהם. חוזקות שונות ומגוונות יתנו שלם אחד חזק, סינרגיה אם נרצה.

חשוב להשכיל ולאתר את האנשים עם ה Skill הנכון לתפקיד הנכון, כך שהשידוך ישרת באופן מיטבי את צרכי החברה.
לצוות מנצח נרצה להביא אנשים שנעים לנו להיות בחברתם, ומעבר ליכולת שלהם לייצר מוצרים שהם פיקסל פרפקט, חשובה היכולת שלהם לתחום את הבעיות איתן הם מתמודדים ועבורן הם מחפשים פתרון, בדרכים יצירתיות וחכמות.

מה הכי חשוב בתיק העבודות?

להיות מסוגל לספר את הסיפור של ה״למה?״, מה הביא אותך לבחירה הסופית? מה היו האלטרנטיבות שנפסלו בדרך? ולמה הן נפסלו? חשוב להבין איך אתם חושבים.
יותר מאשר תוצרים סופיים, חשובה הדרך שנעשתה כדי להגיע אליהם.

כמו כן, מצופה מכם להיות מסוגלים להגן על הבחירות העיצוביות שלכם ולספק תשובות משכנעות לשאלות כמו למה עשית בחירה מסוימת.

תשובות כמו: ״זה הרגיש לי נכון״, ״היתה לי תחושת בטן״, ״נראה לי מגניב״, ״זה היה חמוד״, ״נראה לי כיף״ – אינן קבילות. היו מסוגלים לתת הסבר לבחירות ולהחלטות שלכם ממקום שאינו רגשי.
חשוב שתפתחו יכולת לתחום בעיה ולהבין אותה לעומקה ולהחליט איך לטפל בה.

מה מרשים את עדי בפייסבוק?

הנכונות של החברה להשקיע באנשים שלה; לאפשר להם לצמוח, לגדול ולהתפתח יחד איתה. בין אם זה כנס פעם בשנה בחו״ל על פי בחירתו של העובד, השתתפות בדיזיין ספרינטס, השתתפות בקורסים לפיתוח יכולות מקצועיות ופרסונליות. הוא מבסוט על המבנה של החברה והיכולת שיש לאנשים בתוכה להשפיע. הוא ציין את המורכבות בעבודה מול גורמים מתרבויות שונות ומאזורי זמן אחרים, אבל באותה נשימה גם אמר שזה חלק אינטגרלי מלהיות שייך לחברה שמשנה את פני העולם.


לסיכום:

סקרנות אמיתית יכולה להוביל לפיתוח יכולות ולפעמים לפיתוח כלים, כמו שיטת ה – FIBO Design System, שיהיו לעזר לכל קהילת המעצבים, להחלטות אמיצות, ולתובנה שהדרך רצופה בעליות ומורדות ושחשוב להינות לא רק מהתוצאות, אלא גם מהדרך עצמה.

חשובה מאוד היכולת לתקשר טוב עם שאר חברי הצוות ולייצר תרבות עיצובית פנים ארגונית, אשר תכובד על ידי שלל הגורמים המרכיבים את החברה.

ולעניין המבחנים: להגיע מוכנים, להסתקרן, לשאול, לחקור ולדעת שלא מחפשים להכשיל אתכם, ושעליכם מוטלת האחריות להציג את מרכולתכם בדרך שתהיה מעניינת, ייחודית ותראה את היכולת שלכם להשתלב ולתרום לחברה.


להאזנה לפרק:


יהודית אשר, סניור פרודקט דיזיינר, הקימה את הפודקאסט רדיו באטן במטרה לעזור למעצבים להכיר לעומק את תעשיית עיצוב הפרודקט בהיי טק.
עם הזמן הוא הפך לפודקאסט המוביל בארץ בנושא עיצוב פרודקט (UI/UX).
מדי שבועיים היא נפגשת עם אנשים מעוררי השראה ובעמדות מובילות מענף ההיי טק, ומשוחחת איתם על נושאים בוערים מעולמות העיצוב, חווית המשתמש, ההייטק והפרודקט.
אז יאללה, פוש דה באטן והצטרפו אלינו. הולך להיות מעניין…

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק