חווית משתמש

אפליקציה בתוך אפליקציה – אפיון חווית משתמש ל iMessage Apps

מוישי ניילנדר | 26 בינואר 2017

אפל שיחררה לאחרונה גרסה חדשה למערכת ההפעלה ואיתה משהו מדהים לדעתי. משהו שאנחנו בתור מאפיינים צריכים ללמוד ולקחת בחשבון. אני מדבר על ה- iMessage Apps.

מדובר בשדרוג מאסיבי לאפליקציית ההודעות המובנית של האייפון שכולל פלטפורמה חדשה למפתחים. הרעיון פשוט- ניתן לייצר מיני אפליקציות שחיות בתוך אפליקציה ראשית. תחילה יהיה ניתן לפתח אותן רק לאפליקציית ההודעות המובנית אבל זאת רק ההתחלה – בקרוב מאוד נוכל להתחיל לייצר מיני אפליקציות מותאמות לאפליקציות גדולות ומצליחות.

אז מה זה בעצם אומר?

כשנראה כי התחרות בתחום שירותי ההודעות/מסרים נהיית גדולה וקשה יותר, אפל החליטה להעביר את השרביט למפתחים ובכך הציגה פלטפורמה חדשה למפתחים עם כלי פיתוח יעודיים המאפשרים להם לפתח הרחבות לאפליקציות שלהם מובנות בתוך ה-iMessage.

את האפליקציות שלכם ל-iMessage תוכלו לפתח בשתי דרכים. הראשונה היא כאפליקציה ״עצמאית״ שעובדת ב-iMessage בלבד, המשתמשים יוכלו להוריד אותו ב-App Store הבלעדי שאפל פיתחה במיוחד ל-iMessage. השניה שבה תוכלו לפתח אפליקציה כזו היא בצורה של ״הרחבה״ לאפליקציה שלכם לאייפון. בדרך זו האפליקציה תוצג גם ב-App Store הרגיל עם אייקון מיוחד שיסב את תשומת ליבם של המשתמשים לכך שקיימת לזה גם אפליקציית iMessage.

חנות האפליקציות של iMessage

חנות האפליקציות של iMessage

אילו הרחבות לאפליקציות תוכלו לפתח ל-iMessage?

זה בעצם תלוי ביצירתיות שלכם.

כבר עכשיו אפשר לראות כאלה שעשו דברים פשוטים ומגניבים כמו סטיקרים, תמונות GIF, העברת תשלומים, משחקים קלים וכדומה.

יש את המתקדמים יותר כמו Shazam שנתנו את האפשרות למשתמשים לזהות שיר תוך כדי התכתבות ומאפשר להם לשלוח את התוצאה באופן ישיר כהודעה. הנמען ילחץ על ההודעה, וייפתח לו בתוך ה-iMessage עמוד המציג את האינפורמציה המלאה על השיר.

Shazam ב- iMessage

Shazam ב- iMessage

יש את טינדר שלקחו את מחוות ההחלקה לצדדים הממכר שלהם ועשו עם זה שימוש סופר מגניב (ויעיל).

טינדר ב- iMessage

טינדר ב- iMessage

טינדר ב- iMessage

מתלבטים איזו תמונה הכי יפה? למה לא לתת לחברים להצביע?!

תוכלו לבחור מספר תמונות ולשלוח לחברים והם יצביעו מה הם אוהבים דרך ההחלקה ימינה ושמאלה ותוכל לראות את התוצאה. זה יכול להיות מאוד שימושי עבור מעצבים, שרוצים לתת ללקוח לבחור בין מספר רב של סקיצות שעיצבו עבורו, או סתם כי אתם מתלבטים איזה משקפיים הכי יפים.

אפשר לראות גם המון אפליקציות של תיירות ונופש, דוגמת Airbnb, שמאפשרת לשלוח לחברים באופן ישיר בתים שאתם מתעניינים בהם. או Tripit שמאפשרת לשלוח את פרטי את הטיסה והשהייה שלכם לחברים או עמיתים לעבודה, הם יוכלו לבדוק את הפרטים בזמן אמת, לאלה שטסים הרבה התהליך הופך להרבה יותר פשוט וקל.

Airbnb ב- iMessage

Airbnb ב- iMessage

אם תתאמצו לחשוב רק על חווית משתמש אין ספק שתוכלו להביא גם את האפליקציה שלכם להיות הרבה יותר טובה ומעבר לפתח משהו מגניב, גם לפתח משהו שמשלים את חויית השימוש באפליקציה שלכם לאייפון.

לדוגמא, בפרויקט בתחום הטיולים שאני עובד עליו, ההרחבה לאפליקציית ההודעות תתן את האפשרות למשתמש לשלוח את המסלול לחבר שלו כהודעה כדי להציע לו להצטרף אליו, החבר יוכל לפתוח ולראות את המסלול ולהציע לשנות נקודות מסויימות במסלול ובסופו של דבר בלחיצת כפתור יוכל להצטרף לטיול מבלי לצאת מאפליקציית ההודעות.

הוספת אנימציות רגש וחיות לטקסט

רק טקסט? זה משעמם מידי ב-2017!

אפל הבינה שמה שחסר באמת בחווית שימוש בשליחת הודעות טקסט זה הבעת הרגש שמסתתר מאחורי המקלדת, ובכך הוסיפה אפשרויות חדשות ומגניבות לטקסטים שתשלחו.

למשל, תרצו לאחל יום הולדת שמח? תוכלו להוסיף בלונים מתעופפים על המסך.

תרצו לשלוח הודעה מפתיעה? תוכלו לשלוח הודעות "נסתרות" המתגלות על ידי מחווה של המקבל.

או שתרצו להדגיש הודעה, או סתם להפציץ בזיקוקים לכבוד השנה החדשה (בעלי אייפון 7 כדאי לכם לנסות את זה, זה מגניב במיוחד!)

בנוסף אפל מאפשרת להגיב להודעה באופן מהיר ע״י סימון ההודעה במספר סוגי הרגשים (בדומה לפייסבוק)

נמאס לכם לחפש את האימוג׳י המתאים?

אחרי שתכתבו את כל הטקסט ותחליפו למקלדת האמוג׳י, המקלדת תמליץ לכם להמיר קטעי טקסט לאמוג׳ים מתאימים. גם תוך כדי הקלדה, השלמת המילים תציע לכם אמוג׳ים מתאימים.

בנוסף אפל שיפרה את נושא הלינקים והקבצים האינטרקטיביים המציגים תוכן שתוכלו להפעיל אותם ישירות באפליקציה.

טוב, תמיד בסוף יש גם טיפ 🙂

מה יעזור לכם לאפיין אפליקציות שימושיות ל-iMessage? תחשבו בעיקר על האינטגרציה של המשתמשים ביניהם בשירותים השונים שהאפליקציה שלכם מציעה, שם האפליקציה שלכם להודעות תוכל להגיע לידי ביטוי, לדוגמא: אם ניקח אפליקציה פשוטה של העברת כספים בין אדם לאדם, כאן ברור מאד האינטרגציה בין המשתמשים ששולחים כסף אחד לשני, והרחבת האפליקציה ל-iMessage יעשה את זה טבעי יותר.

בדיוק קבעתם לצאת לסרט ואתם רוצים לשלם לחבריכם על החלק שלכם? במקום ללכת לאפליקציה הרגילה, תוכלו פשוט בעת ההתכתבות לשלוח את התשלום באופן ישיר באפליקציית ההודעות מבלי לצאת ממנה כלל. הכיוון הזה בהחלט יכול לעזור לכם להגיע לערך אמיתי באפיון האפליקציה שלכם ל-iMessage.

לסיכום

אין ספק שהפיצ'רים החדשים ב- iMessage צפויים להפוך את חווית השימוש באפליקצית ההודעות המובנית של אפל למשודרגת הרבה יותר, באופן כזה או אחר נראה כי זה תלוי לאן אתם המאפיינים תקחו את זה.

הוא יחולל מהפכה נרחבת? האם זה ישנה את הדרך בה אנחנו שולחים הודעות? הזמן יגיד, בינתיים ניתן לראות שמפתחים כבר מציגים יצירתיות גבוהה למדי עם אפליקציות ושירותים מעניינים מעבר לסטיקרים ותמונות GIF (שלכשעצמם להיט גדול בקרב צעירים ומכונת מזומנים למפתחים). ושאנחנו בתחילתו של עידן בו האפליקציות המצליחות יתחילו לפתח פלטפורמות למיני-אפליקציות ולנו דור חדש של מוצרים לאפיין.

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק