חווית משתמש

מה חשבנו שאנחנו יודעים על הקוראים במובייל

ענבר ליבוביץ | 9 ביולי 2018

האם קוראי דסקטופ מעורבים ופעילים יותר מאשר קוראי מובייל באתרי תוכן וחדשות? נתונים חדשים מעידים שזה כנראה לא המצב.

בשנים האחרונות התנהלנו מתוך חשיבה שמשתמשי מובייל רק סורקים תוכן, או פשוט לא קוראים כל כך הרבה בהשוואה לקוראי דסקטופ. אבל הסתכלות חדשה על נתונים של Chartbeat מראה שכל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על צרכני תוכן במובייל הוא לא כל כך מדויק אחרי הכל.

ראשית, אנחנו לא לגמרי טועים כשזה מגיע לעמודי הבית.

כשמסתכלים על נתונים של שבוע מעמודי בית במובייל, מבינים שהנתון לפיו משתמשי מובייל מפסיקים לגלול כשמגיעים ל-25% מהאורך בממוצע, ואילו משתמשי דסקטופ גוללים כ-34% בממוצע לעומתם, הוא אכן נכון.

אבל כאן זה נעשה מעניין…

כשמסתכלים על מעורבות כוללת של הגולשים, ניתן לראות שבהשוואה למשתמש דסקטופ, משתמש המובייל "מבזבז" 40% יותר זמן במעורבות עם הממשק (22 שניות של מעורבות במובייל לעומת 16 בדסקטופ). למרות שההשוואה הזו לא לגמרי מדויקת עקב ההבדלים הטבעיים בין שתי הפלטפורמות (יש להניח שהקורא כנראה נתקל ביותר ממשקים עמוסי מידע בדסקטופ), עדיין מדובר בהיפוך ראוי לציון של התנהגות הקריאה המוכרת לנו מעמודי מאמרים, בהם משתמשי דסקטופ גילו מעט יותר מעורבות (38 שניות בדסקטופ לעומת 34 במובייל).

בנוסף, הסבירות שמשתמש מובייל יקליק על מאמרים אחרים המופיעים בעמוד הוא ב-20% גבוה יותר מהסיכוי שמשתמש דסקטופ יעשה את זה. כשמסתכלים על נתוני ההקלקות, ניתן לראות שמשתמשי מובייל לוחצים על כתבות בעמוד הבית 68% מהזמן, בהשוואה ל-57% בדסקטופ. בזמן שמשתמשי דסקטופ גוללים יותר מהעמוד ונראה שהם מרפרפים על התוכן, משתמשי מובייל יותר מעורבים ופעילים בקריאת המאמרים המוצגים להם בדף הבית באמצעות הקלקה מתוך עמוד הבית אל תוך התוכן.

הטרנד הזה אל עבר המובייל לא יאט בזמן הקרוב.

מאז ינואר 2017, כלל תעבורת הנתונים מהדסקטופ אל אתרי חדשות ירדה ב-14%, בעוד שהתעבורה במובייל צמחה ב-34%. לפחות בכל הנוגע לאתרי חדשות, המובייל סוף-סוף הצליח להדביק את הקצב של הדסקטופ כך שכעת אנו נמצאים בנקודת מפנה.

נתוני התעבורה והמעורבות האלו שולחים סימנים המאותתים על החשיבות של אסטרטגיית עריכת תוכן במובייל: אם הנך בעלי אתר חדשותי למשל, יתכן וגולשי המובייל שלך מוכנים לבזבז יותר מזמנם על עמוד הבית שלך, והם גם כנראה יקליקו יותר על מאמרים נוספים מאשר משתמשי הדסקטופ. נותר רק לחשוב – האם התובנה הזו פותחת עבורך הזדמנויות חדשות ומאפשרת לך להתמקד יותר במונטיזציה במובייל והתאמה טובה יותר של עמוד הבית? ומה המשמעות של הנתונים הללו בכל הנוגע לאסטרטגיית תוכניות הנאמנות והרשמה לרשימות התפוצה במובייל?

בסך הכל, צריך לתת יותר דגש על מעורבות במובייל מבעבר, היות והקוראים מעורבים באופן עמוק יותר במובייל ממה שחשבנו. התנופה שאנו רואים בנתוני התעבורה מצביעים על כך שנכסי המובייל שברשותנו, אתרים ואפליקציות, היו יותר מרכזיים עבור הקוראים שלנו בשנה הנוכחית מאשר שיערנו.


המאמר פורסם במקור בבלוג של חברת Chartbeat ותורגם להנאתכם לעברית על ידינו. Chartbeat היא חברה שאוספת נתוני צריכת תוכן ומספקת תובנות למפרסמים כך שיוכלו לדייק את התוכן שלהם לקהל היעד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק