כניסה לתחום

איך נראים תיקי עבודות של מעצבים שהתקבלו לחברות המובילות בשוק?

חן ושדי | 15 באוגוסט 2022

הבקשה הנפוצה ביותר שאנחנו מקבלים מכם היא ללא ספק הבקשה לחשוף ולשתף את תיקי העבודות של הבוגרים שלנו. אז החלטנו לעזור ולתרום מהידע שלנו כדי לעזור למי שצריך להבין מה הציפייה היום בשוק ואיך נראים תיקי עבודות של אנשי חווית משתמש שהתקבלו למשרות הכי שוות בשוק.

קיימות אינספור דרכים לאופן שבו אפשר להציג למעסיקים פוטנציאלים את הרמה והיכולת שלכם אבל יש דברים חשובים שתמיד חשוב לכלול. תהליך יצירת התיק לפעמים ארוך ומייגע אבל תיק טוב שווה את ההשקעה כי הוא יעזור לכם להתקבל למקומות העבודה שתרצו וכמובן לקבל את הצעות השכר שאתם מרגישים שמגיע לכם.

החלטנו לעזור ולרכז כמה תיקי עבודות של הבוגרים שלנו מהשנתיים האחרונות עם טיפים והמלצות מאותם בוגרים על תהליך בניית התיק וקבלה למשרה. חשוב לנו לומר תודה לכל הבוגרים שהסכימו לשתף את הסיפור האישי שלהם – אנחנו גאים בכם תמיד ושמחים שאתם מוכנים ורוצים לעזור לקהילה המקצועית שלנו.

 


 

רומי ברייר, מעצבת מוצר ב-Minute Media

אני מעצבת מוצר ב-Minute Media, חברה עם פלטפורמה דיגיטלית ליצירה, הפצה, ומוניטיזציה של תוכן. אני גם מנטורית ובלוגרית באינסטגרם לבניית פורטפוליו. נכנסתי לתחום כמעצבת אתרים בזמן הצבא ועבדתי בזה כמה שנים לאחר מכן. ללא ספק עזר לי, בעיקר כי חוויתי על בשרי כמה עיצוב מוצר הוא חסר משמעות ללא חוויית משתמש טובה. זו הסיבה שהלכתי ללמוד בקריאייט 🙂

אני מחלקת את תהליך בניית הפורטפוליו שלי ל-2: לפני מנטורינג, ואחרי. החלק הראשון לקח שנתיים שבהן לא הצלחתי להביא את עצמי לפרסם פורטפוליו, מכמה סיבות, בעיקר כי פחדתי שאנשים ישפטו אותי ויגלו שאני מעצבת "לא ראויה" (תסמונת המתחזה בהתגלמותה). החלק השני לקח 3 חודשים בהם בניתי את הפורטפוליו מ-0 בליווי של מנטור, שבועיים לאחר מכן התקבלתי למקום העבודה שאני נמצאת בו היום. את האתר שלי בניתי באלמנטור (וורדפרס), בעיקר כי עבדתי עם הפלטפורמה הזו שנים בתור מעצבת אתרים. ברגע שמכירים את מגבלות הפלטפורמה, יותר קל לייצר עיצוב שאפשר ליישם אותו בקלות. הטעות מספר אחת שלי, בדיעבד, היא שהתעקשתי לעשות דברים רק כי אחרים עושים אותם. היום אני יודעת יותר טוב ועוד הספקתי לשפר את האתר שלי מאז 😉

הטיפ שלי – פורטפוליו ישיג לכם.ן ראיון עבודה. מי שישיג את *המשרה* זה אתם.ן. פורטפוליו לא צריך לכסות *100%* מהיכולות והניסיון שלכם.ן, אלא להראות פוטנציאל, לעניין, ולהעביר מסר. ולא לחפור 😉

קישור לתיק עבודות

 


 

מרי דניאל, מעצבת חווית משתמש ב-Wix

התחלתי את הדרך שלי בעולם האמנות, אני בוגרת תואר ראשון בתולדות האמנות מאוניברסיטת תל אביב. אחרי התואר לקחתי קורס ״עיצוב דיגיטלי״ בלימודי החוץ של האוניברסיטה, נחשפתי לעולם חווית המשתמש והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. התואר שלי לדעתי עוזר לי המון; תואר בתולדות האמנות זה תואר מחקרי, משמע, למדנו לנתח יצירות אמנות בעזרת מתודות שונות בהתייחס לפקטורים רבים – בין היתר: התרבות הספציפית בה היצירה נוצרה, הלך הרוח של התקופה, המצב הפסיכולוגי של האמן, המגדר שלו וכיוצא באלו. אלו עוזרים לי היום לצאת למחקר שוק לדוגמא ולבחון גם לעומק וגם לרוחב. בנוסף, אני יודעת מה נעים לעין האנושית, אילו צבעים יכולים לעורר איזו הרגשה אצל המשתמש, איך הקומפוזיציה של העיצוב יכולה להוביל את המשתמש לנקודה מסוימת. אלו דברים שהם כבר טבע שני אצלי ועכשיו אני עושה להם איזושהי אדפטציה לעולם הדיגיטלי, יש לי עוד הרבה ללמוד ולאן לצמוח אבל לחלוטין האקדמיה נתנה לי ערך מוסף מדהים.

בניתי את תיק העבודות שלי ב-webflow. יצא לי להתנסות כבר במוצר שלהם אז היה לי יותר קל לבנות את הפורטופילו שם, אני חושבת שזה מוצר מאוד נח, חכם ומאפשר למעצבים מרחב כמעט אינסופי ליצור. החלק החשוב ביותר עבורי בתהליך היה להציג את עצמי, לגרום למגייסים הולכים לשוטט לי עכשיו באתר להכיר אותי, להבין את הייחודיות והיכולות שלי. בשביל לעשות זאת בצורה הטובה ביותר יצאתי והגדרתי לעצמי קודם כל אילו ערכים אני רוצה שהאתר ישדר. לאחר מכן יצאתי למחקר שוק – הסתכלתי על מאות אתרים, לא הלכתי לאיבוד כיוון שהיו לי את הערכים שהגדרתי ששימשו לי כעוגן. רציתי להיחשף לכמה שיותר השראות לעיצובים, קונספטים ואסטרטגיות על מנת לייצר את הייחודיות שחיפשתי. את התהליך שלי ליוו לא מעט אנשים, בין אם זה חברים, בני משפחה, מנטוריות מקריאייט (נשים מוכשרות וחכמות מאוד), כל אחד תרם את חלקו. בכל הזדמנות שאלתי שאלות, ביקשתי עזרה – בין אם זה עזרה מקצועית מקולגה ובין אם עזרה מבני משפחה שמגיעים מעולם התיכנות, המרקטינג ומשאבי האנוש. בגדול ניסיתי לקבל כמה שיותר מידע ולעשות את הסינון אחר כך. אני חושבת שזה מאוד חשוב, לא להתבייש לבקש עזרה, עצה, הכוונה (אפילו שלפעמים התביישתי), מקסימום – יסרבו, לא קרה כלום 🙂 ממש ימים ספורים לאחר שתיק העבודות שלי היה מוכן שלחתי אותו לוויקס וכשבוע לאחר מכן התחלנו את תהליך הגיוס שהסתיים בחוזה משמח.

הטיפ שלי – לעבוד קשה. אם את רוצה להצליח, אם את צמאה, אם את יודעת ומעריכה מה את שווה תני את הכל. זה זמני וזה ישתלם. לא להתפשר כשמשהו שעיצבת בפיגמה לא מתיישב טוב בwebflow – תלכי, תקראי, תשבי 5 שעות על טוטוריאלים ביוטיוב על להזיז אייקון ארור שני פיקסלים (מה גם שאין תחושת סיפוק מדהימה מלפתור אתגרים). אני חושבת שמעבר לזה שזה יבוא לידי ביטוי בתוצר שתפיקי, זה יבוא לידי ביטוי גם תקשורת שלך במהלך הראיונות, יראו את האסרטיביות, את החריצות ואלו תכונות מוערכות בתעשייה שלנו.

קישור לתיק עבודות

 


 

דניאל בר, מעצבת מוצר ב-Ownbackup

יש לי תואר ראשון בעיצוב מסמינר הקיבוצים. אני חושבת שזה עזר לי גם ביסודות של התפקיד אבל בעיקר בקורות חיים. בניתי את התיק ב- webflow, היה לי קשה עם הפלטפורמה מבחינה טכנית. הקושי העיקרי היה לבנות את ה-Case study: התוכן עצמו של כל פרויקט והמבנה שלו. החלק של ה-UI היה לי הכי כיפי. התקבלתי ל-GlassesUSA. אני חושבת שהתיק עבודות שלנו משתנה ומתפתח בהתאם ליכולות שלנו.

הטיפ שלי – למצוא רפרנסים טובים לתיקי עבודות, להכין עיצוב בפיגמה או כל פלטפורמה אחרת לפני שניגשים לעבוד על התיק עצמו, לחלק את העבודה על התיק לפלחים.

קישור לתיק עבודות

 


 

עידן סימון, מעצב פרודקט ב-Inabit

אני בוגר תואר ראשון באמנות. אמנות מאפשרת להתבונן, לחקור וליצור. היא הבסיס למי שאני. באופן הזה היא עוזרת לי בעבודה ובשאר המישורים בחיים.

בחרתי לבנות את התיק עם wix. היה לי שם דומיין ישן מניסיון עבר לבנות משהו והתפעול עצמו יחסית היה פשוט. הגעתי לעבודה על התיק עם המון נחישות ואופטימיות. אני חושב שהדבר הכי חשוב בתהליך הוא סידור ופינוי זמן על חשבון דברים לא פחות חשובים (עבודה, חיי חברה) ולא במפתיע, גם הדבר שהיה הכי קשה. הגדרתי לטובת התיק שעות מסודרות והפכתי את זה להרגל. לאורך הדרך נעזרתי באינטרנט, בספרים, במנטור, בחברים ובמשפחה. שאלתי המון שאלות ונעזרתי תמיד באנשים מהתחום אבל גם כאלו שלא. כיום אני עובד ב-inabit, סטארט אפ מעניין שהוקם לא מזמן וצפויות לו גדולות. תפקיד ראשון שלי בתור מעצב פרודקט. הדרך רצופה במכשולים כמו בכל תחום. למדת את עצמי לא לפחד להיכשל, להפך- אני חושב שדרך הכשלונות משתפשפים טוב יותר.

הטיפ שלי – תספרו לכל בן אדם שאתם פוגשים שאתם בונים עכשיו תיק עבודות. תהפכו את זה לסטטוס שלכם.

קישור לתיק עבודות

 


 

נוי שבתאי, Product Designer בחברת Cellebrite

למדתי תואר בעיצוב רב תחומי בסמינר הקיבוצים המשלב תעודת הוראה. בשנה ג׳ התמחתי בעיצוב גרפי ופרינט בדגש על טיפוגרפיה. היום אני יודעת להגיד שהקורסים בעיצוב מוצר והקורסים הנוספים שלמדתי בחינוך כמו פסיכולוגיה התנהגותית עזרו לי מאוד להבנת אפיון חווית משתמש.

תהליך בניית תיק העבודות היה לא פשוט ונעזרתי באנשים שונים, ישראלה טל המנחה של הקורס, ליאור יאיר, חבריי ללימודים ומעצבים אחרים שהכרתי. במקרה שלי התחלתי לעצב את תיק העבודות בוובפלואו, אך מפאת זמן לבנות את תיק העבודות בויקס, פלטפורמה שהכרתי מאוד טוב. התקבלתי עם תיק העבודות מהקורס לחברת פרויקטים ותיקה ומוכרת בתחום שנקראת UI HUMAN FACTORS ואחרי 9 חודשים שם עברתי לCellebrite. כשאני מסתכלת על תיק העבודות שבניתי בקורס אני מניחה שהייתי בונה אותו שונה היום, אבל לנקודת הזמן ההיא – זה היה נכון וזה הביא אותי לנקודה שאני נמצאת בה.

הטיפ שלי – להבין שתיק עבודות הוא לא משהו שמסיימים ברגע, יש תהליך של הבנה, למידה ושינויים כל הזמן. תנסו כל מיני לייאאוטים שונים, תחפשו השראות של מעצבים שעשו את זה נכון, של מוצרים שאהבתם ותבינו למה זה עובד. כשתבינו למה זה עובד תוכלו להביא את ה׳קסם׳ הזה למוצרים שלכם.  בהצלחה 🙂

קישור לתיק עבודות

 


 

אסף עמידור, מאפיין ומנהל פרויקט בUXPERT

לפני הלימודים ב-Create וההסבה לתחום הייתי מעצב תעשייתי. בהסתכלות כללית אין לי ספק שהלימודים והניסיון בתחום עוזרים לי לחשוב על המשתמש בצורה מקיפה- בנוסף למיהו ומהם הצרכים שלו, גם באיזו סביבה פיזית הוא נמצא כשהוא ניגש לממשק ומה עליי לקחת בחשבון בשלבי התכנון כדי לספק לו את המעטפת האידיאלית.

בניתי את התיק בWebflow. רציתי פלטפורמה שתאפשר לי לבנות את האתר עם שליטה מקסימלית על התוצאה (דסקטופ ומובייל). אמנם ידעתי שהיא פלטפורמה שונה שמצריכה גרף למידה משמעותי אך סיימתי את הקורס ממש עם בואה של הקורונה והסגרים וידעתי שזו הזדמנות מצוינת ללמוד אותה. היא אכן שונה והיה מאתגר אבל יש המון מדריכי אונליין ולקראת הסוף נעזרתי גם בבוגרת של הקורס (הזדמנות לומר שאין על קבוצת הבוגרים שלנו!) שחלקה איתי את הידע שכבר הספיקה לצבור. שיפרתי את תיק העבודות ללא הפסקה בעזרת ליאור במשך חצי שנה נטו. בדיעבד (יש לי תכנון תמידי להגיע לזה מתישהו) הייתי מוסיף בכל דף פרויקט ניווט פנימי שיקל על הגלילה האינסופית ואולי מקצר טקסטים שהיו לי מאוד חשובים לשיקוף התהליך המלא שעשיתי אך בפועל כמות כזו אף אחד לא קורא.

הטיפ שלי – תשקיעו במחקר (שוק + משתמשים), זקקו מתוכו מסקנות איכותיות שעליהן יבנו היסודות החזקים של המוצר. ואם אפשר- לעשות כמה שיותר מהר בדיקות שמישות. לא צריך המון, אפילו 2-3 משתמשים/ות רלוונטיים ילמדו אתכם המון, יחסכו לכם זמן ומאמץ וידייקו אתכם איפה צריך לתת עוד מחשבה.

קישור לתיק עבודות

 


 

יוליה סשקו, מעצבת מוצר ב-OTORIO

למדתי תקשורת חזותית בויצו, באתי עם בסיס חזק ב-UI ויכולתי להתרכז יותר בללמוד על חווית משתמש ומחקר משתמשים. בחרתי לבנות את תיק העבודות ב-Webflow. התקשיתי בהתחלה לזקק את הקייס סטאדיס בפורטפוליו וליאור ממש עזר לי עם הפידבקים. בדיעבד, הייתי מתחילה בתכנון, וומפחיתה את הטקסטים בכל קייס סטאדי 🙂 זה צריך להיות קצת ולעניין.

הטיפ שלי – תבינו שתיק העבודות הראשון לא יהיה מושלם וזה בסדר. אל תשבו עליו חודשים. עדיף לבנות משהו ראשוני, לשלוח אותו לאנשים מהתעשיה ולקבל פידבק ולשפר אותו עד שמוצאים עבודה 🙂 העבודה עליו לא מסתיימת אף פעם ותמיד יראה לנו שאפשר לשפר אותו. עצה פרקטית: תתחילו בלסדר פרוייקט ראשון והעיצוב של הפורטפוליו בפיגמה וכשאתם סגורים על הפרוייקט הראשון תמשיכו את הקו העיצובים לפרוייקטים הבאים. רק כשהכל כבר סגור תעבירו אותו לאתר.

קישור לתיק עבודות

 


 

אלדד גולוב, פרילנסר

עבדתי עד לא מזמן בחברת פינטק וכרגע אני פרילנסר, מחפש להתברג בחברה. אני בא מתחום הפסיכולוגיה, יש לי תואר במדעי ההתנהגות ובמקביל למדתי UX בקריאייט ב2018. מאז שסיימתי עבדתי כמאפיין ומיישם. אני חושב שלימודי מדעי ההתנהגות בעיקר תרמו לי ליכולות המחקר שלי ולהבנת המשתמשים. יש גם עקרונות שמנחים אותי שנחשפתי אליהם לראשונה בלימודים (לדוגמה גשטאלט) ומאוחר יותר בלימודי העיצוב. חזרתי לקריאייט ב2022 כדי לחזק את מה שכבר עשיתי (אינטואיטיבית) ועל מנת להעלות את עצמי רמה בהיבט העיצובי.

בחרתי לבנות את תיק העבודות ב-webflow. רציתי לבנות את התיק לפי הויז'ן שלי, ללא הגבלות. ידעתי שכיום היכולות פרונט שלי השתפרו מאז 2018 (אז היה לי פורטפוליו בwix מטמפלט מוכן) ורציתי גם על הדרך לאתגר את עצמי. רציתי להיות נאמן לעיצוב שיצרתי לפורטפוליו שלי בפיגמה, ובwebflow הצלחתי לעשות את זה ואפילו לשלב אנימציות. בהתחלה למדתי מהאקדמיה שלהם ומשם צללתי ונהייתי מעט אובססיבי. חבר מתכנת עזר לי בהסברת הלוגיקה שמאחורי דברים מסוימים במבנה של האתר אבל חוץ מזה רציתי לעשות הכל לבד. אני עדיין בשלבי ראיונות כי סיימתי את התיק לפני שבועיים. ואני חושב שבזכות קריאייט העין שלי נהייתה יותר חדה.

הטיפ שלי – חפשו השראות טובות, תנו דרור לדמיון. סמכו על עצמכם, הרשו לעצמכם לטעות – רק ככה משתפרים.

קישור לתיק עבודות

 


 

אביעד כהן, UI/UX Designer בחברת Plista

אני עובד בגרמניה בחברת Plista כ UI/UX Designer. לפני כמה שנים עשיתי את המעבר לתחום הדיגיטל. עשיתי לא מעט קורסים הקשורים בעיצוב ושיווק דיגיטלי (כמו בניית אתרים וכתיבת תוכן). הקורס בקריאייט היווה קפיצת מדרגה עבורי, מעבר לידע המקצועי והכלים, הרגשתי מספיק ביטחון לגשת לתפקידי UX. אני חושב שהניסיון שלי בא לידי ביטוי בתהליכי מוצר, מחקר, הובלת פרויקטים, ולא פחות חשוב, הבנת הצרכים העסקיים של החברה.

בניית תיק העבודות היה מתיש ומהנה בו זמנית. תיק העבודות הוא כרטיס הביקור שלך כמעצב ולכן כל דבר יגיד עליך משהו – מה אתה בוחר להציג, איך אתה מציג את זה ועל מה אתה בוחר לשים דגש. החלק החשוב והקשה זה האפיון, זו מרבית העבודה לדעתי. לדעת להציג נכון את תהליך העבודה בכל מוצר שבחרת לשים, מזה אפשר ללמוד את רמת הידע וההבנה שלך כמאפיין ומעצב חוויית משתמש. כלים – נייר ועיפרון, פיגמה, פוטושופ, וובפלואו. בנוסף,ֿ נעזרתי בחבר ליצור מיקרו אנימציות שהטמעתי בעמוד הבית. עם תיק העבודות התקבלתי לעבודה שאני עובד בה כיום. בזבזתי המון זמן על פיתוח כי רציתי לעשות דברים שלא ידעתי איך עושים ולכן למדתי תוך כדי התהליך או שהחלטתי שזה מורכב מדי ובסוף שיניתי למשהו פשוט יותר. מעבר לזה, הייתי הולך על עיצוב נקי יותר.

הטיפ שלי – תבחרו פלטפורמה שאתם מרגישים בנוח איתה, שימו דגש על התוכן והצגה נכונה, מעניינת וברורה של תהליכי עבודה. ולגבי העיצוב – פשוט, נקי וברור.

קישור לתיק עבודות

 


 

אלכסיי פבו, מעצב מוצר בצוות דיזין סיסטם ב-Wix

אני מעצב מוצר (ux/ui) בצוות דיזיין סיסטם של אפליקציות מובייל ב-Wix. במקור אני מעצב תעשייתי ועבדתי בתחום כחמש שנים. עיצבתי המון מוצרים פיזיים, תוך כדי התחשבות בצרכים ותחושות של המשתמשים והלקוחות. עיצוב מוצר פיזי ועיצוב מוצר דיגיטלי בו-זמנית דומים ושונים. ההבדל העיקרי – שהיום אני בונה מוצר דו-מימדי המתקיים בסביבה דיגיטלית ועובד לצד מפתחים ולא מהנדסים. התפקיד שלי היום די טכני, בדומה לתפקיד הקודם, ככה שאני מרגיש די במקום הנכון.

עשיתי את הקורס ב-Create תוך כדי שהמשכתי לעבוד במשרה מלאה, אבל ברגע שהגיע הזמן לבנות תיק עבודות, הבנתי שאני חייב לפקס את כל המאמץ. הגדרתי לעצמי תקופה של שלושה חודשים, אמרתי יפה ״ביי״ למקום שעבדתי בו כחמש שנים, והתחלתי במשרה מלאה מסוג אחר – תיק העבודות. ניגשתי לזה כמו לפרוייקט רגיל בעבודה. מחקר על פלטפורמות, סגנונות של תיקי העבודות וכו׳. ניסיתי כל מני פלטפורמות, פשוטות ומורכבות ובסוף הלכתי על משהו שהיה בדיוק על התפר – Wix. Wix לא דרשה ממני יותר מדי זמן לימוד וכן סיפקה תוצאות טובות. במקביל הייתי חייב לחדד את יכולות עיצוב הגרפי שלי, ללמוד לבד ולהפנים איך מעצבים גרפים עושים דברים. למזלי בת הזוג שלי, מעצבת גרפית במקצוע, הייתה שם בשבילי כדי לעשות לי קורס מזורז 🙂

הטיפ שלי – פוקוס! תגדירו זמנים, מה ה-scope של הפרויקטים, קצת תחקרו ותנסו דברים, אבל תישארו מפוקסים. תרשמו ותעשו סקיצות להכל, אפילו כמה פעמים. תבחנו ותזככו את המסר. דייקו את מה שחשוב להציג (למגייסים אין זמן למלל מיותר, מניסיון). תנו כבוד לvisuals ולמלל, אבל אל תשכחו שבתחום שלנו, הם לרוב צריכים לשרת את המסר ולשקף את החשיבה.

קישור לתיק עבודות

 


 

דבורית אדלר, מעצבת ux/ui בחברת פרוייקטים בשם moxie

התחלתי את הדרך והאהבה לתחום במשרד פרסום, למדתי תקשורת חזותית בשנקר ועבדתי כמעצבת ברנד בסטודיו למיתוג. אני בלמידה מתמשכת; ממרצים, ממעצבים אחרים ואפילו מלקוחות 😉 כל תחנה בדרך מעשירה אותי וגורמת לי לדייק את עצמי כמעצבת ולהבין את החוזקות שלי. אני מגיעה היום עם ידע וניסיון בעיצוב לפרסום, שיווק, מיתוג ופיתוח שפה חזותית שתורמים לי המון בעיצוב חווית המשתמש בשדה הדיגיטלי.

תהליך בניית תיק העבודות היה שלב לא קל עבורי. זה היה בתקופת הקורונה, והאווירה הכללית הייתה של האטה. סיימתי את הקורס ב-create וניגשתי לעבוד על התיק. הקושי התבטא ביצירת מסגרת עבודה לעצמי כשהאתגר היה לייצר אתר שיעביר בצורה הכי טובה את היכולות שלי ועדיין יהיה כייפי, מרשים ומייצג של עומק הפרויקטים – בלי להיות טרחני ומעייף. הדחיפה המשמעותית הגיעה כשיצרתי קשר עם ליאור שליווה אותי אישית ונתן לי סביבת עבודה שקידמה אותי למטרה המיוחלת! המסכים אופיינו ועוצבו בפיגמה והאתר נבנה ב-wix. בחרתי ב-wix בגלל הנוחות היחסית לתיפעול והגמישות שהם מאפשרים בבניית האתר. עם התיק והמלצה חמה של ליאור התקבלתי לעבודה ב-moxie המהממים, שם אני זוכה לאפיין ולעצב מוצרים לחברות גדולות ומובילות בישראל בכל התחומים: ביטוח, רפואה, מזון, כלכלה, צה״ל, סטארטפים ועוד.

הטיפ שלי – פרקו את המשימה הגדולה הזאת שנקראת תיק עבודות לתתי משימות קטנות וברות השגה, אשכרה להתמיד בהן ולמצוא את המנטור, המרצה או חברים מהתחום שאיתם אפשר להתייעץ ולפעמים לקבל דחיפה קלה.

קישור לתיק עבודות

 


 

מיטל טאני, senior brand and marketing designer ב-Perimeter 81

אני senior brand and marketing designer בחברת סטארטאפ בתחום הסייבר בשם Perimeter 81. לפני שעברתי לעיצוב דיגיטל בחברת מוצר עבדתי במשך 15 שנה בחברות פרויקטים בתחום התערוכות ועיצוב חללים בתור מעצבת גרפית. למדתי תואר ראשון בתקשורת חזותית בHIT וישר התחלתי לעבוד בתחום. כשהקורונה התחילה, תחום התערוכות נסגר. זהו מבחינתי רגע המפנה שבו בחרתי לעשות את המעבר לעולם הדיגיטל. נרשמתי לקורס בקריאייט, כשהדגש היה מעבר מפרינט לדיגיטל ובניית תיק עבודות. כשהתחלתי לעבוד ב-Perimeter 81 לא ידעתי עד כמה הניסיון של כל השנים כמעצבת בתחום התערוכות יכול לעזור, אבל מהר מאוד הבנתי כמה הוא היה חיוני. הניסיון הקודם גרם לי לפרוץ ולהתפתח יחד עם החברה בקצב מהיר. היום אני גם מנהלת צוות המונה 3 מעצבות מרקטינג.

בחרתי לבנות את תיק העבודות ב-wix, הפלטפורמה יחסית ידידותית ומהירה. היה לי חשוב לסיים את תיק העבודות מהר ומיד בסיום הקורס התחלתי כבר לשלוח אותו. העיצוב שלו מאוד פשוט, הדגש הוא היה יותר על העבודות עצמן. תהליך עיצוב תיק העבודות נעשה קודם ב Figma, ובליווי של רונית, זה היה חלק מהקורס. אחרי שכבר הייתי מרוצה מההעמדה של כל הפרויקטים  אז עברתי ל-wix. מאוד מהר אחרי סיום הקורס התקבלתי לעבודה שעד היום אני נמצאת בא ב Perimeter 81.

הטיפ שלי – חפשו פלטפורמה שהכי קלה ופשוטה עבורכם לעצב איתה, שזה לא מה שיעכב וישלוט עליכם בבניית התיק ובעיצוב שלו. אני ממליצה לשמור על קווים נקיים ועל פשטות, מה שחשוב זה לתת מקום לעבודות עצמן. בחרו בקפידה מה מציגים בתיק ולא להעמיס בעבודות ופרטים שלא חיוניים.

קישור לתיק עבודות

 


 

אפרת גרופר (בדיוק סיימה לעבוד על התיק – מחפשת את האתגר הבא – שווה לפנות אליה עכשיו לפני שיחטפו אותה)

התפקיד האחרון שלי היה בסטארטאפ שעובד על מוצר מונגש לגיל השלישי, כרגע אני מחפשת את האתגר הבא. למדתי תואר בתקשורת חזותית מHIT, בהתמחות בפרינט. כשמבינים העמדה נכונה טקסט על נייר (ספרים, מגזינים), הרבה יותר קל לעצב נכון בפלטפורמות אחרות.

בתום התואר בניתי תיק עבודות ב-WIX. פלטפורמה נוחה וידידותית על אף שלפעמים קצת מוגבלת. כל כמה שנים אני מעדכנת את הפורטפוליו שלי (מפרינט למרקטינג, ואח"כ ממרקטינג לUX UI). לאחר הלימודים בקריאייט החלטתי לעשות משהו קצת שונה, לקחתי מנטורית מדהימה בשביל לעזור לי עם התיק עבודות כי מאוד היה לי חשוב להתבלט בתחום החדש ולשמור על רמה גבוהה. אני תמיד בדעה שלא משנה כמה את יודעת, תמיד אפשר ללמוד עוד. עבדתי עם נויה קקון שמלמדת בקריאייט. אני יכולה להגיד שלאחר המסע הזה אני מרגישה שהוא נתן לי המון ועזר לי עוד יותר להתפתח כמעצבת.

הטיפ שלי – תמיד לשאול ולחקור. כמו האמנים הגדולים של אירופה שתמיד שאבו השראה אחד מהשני לא לפחד להסתכל על השראות וללמוד מהן. בעיני זה המפתח הכי גדול להתפתחות. תהיו אופטימיים, כי פורטפוליו טוב הוא כמו ריצה למרחקים ארוכים – קצת ארוך אבל לגמרי שווה את התוצאה.

קישור לתיק עבודות

 


 

מארק גרקולס, מעצב מוצר בחברת Artlist

מגיל 13 נכנסתי לעולם הרחב של העיצוב, התחלתי במכללת נוער שלימדה תוכנות גרפיקה וקצת עקרונות עיצוב, משם בעצם נכנסתי לתחום וזו הייתה נקודת הפתיחה ללמידה עצמית בלתי פוסקת. רוב הידע שלי היום נובע מהמון למידה עצמית בין אם זה קריאת ספרים בנושאים של עיצוב, לראות מדריכים לפוטושופ בשעות הלילה, והמון עיצובים כושלים שפשוט השתדרגו עם הזמן. החלטתי לחזק את עצמי אף יותר בתחום הUX ואחרי שקיבלתי המון המלצות החלטתי לבחור בקריאייט בתור המקום שיחזק אותי בנושא, ולא מתחרט על כך בכלל.

מתכנת שמצאתי מלונדון בנה את התיק עבודות שלי, ראיתי עבודות קודמות שלו של בניית תיקי עבודות אחרים והתרשמתי מאוד. האתר בנוי בוובפלואו, בעיקר בגלל הורסטיליות של הכלי והחופש פעולה שהוא מאפשר מבחינת אנימציות, אינטראקציות ועוד. העיצוב של תיק עבודות היה מאתגר, זה קשה לעצב לעצמך ובטח כשמדובר בתיק עבודות שזה כרטיס הביקור שלנו בתור מעצבים, עשיתי מחקר מעמיק של תיקי עבודות כדי להבין מה חשוב להציג היום בשוק בתור מעצב מוצר שרוצה להתקבל לחברת סטארט-אפ, בעיקר רציתי שהתיק עבודות שלי יהיה זכיר ומאוד ברור עבור אלו שנכנסים אליו, לכן הלכתי על שפה שהיא בולדית אך אלגנטית, כדי שיהיה קל לנווט בתוך האתר ולהבין בכל פעם מה הפעולות שעל המשתמש לעשות בעמוד בו הוא נמצא.

הטיפ שלי – תהיו אתם, תיק העבודות הוא כרטיס הביקור שלכם. אם אתם אנשים מסודרים או דווקא צבעוניים ויצירתיים, תנו למי שמבקר באתר שלכם להרגיש את זה! לדעתי מאוד חשוב לתת את הטאצ׳ האישי שהיום לדעתי חסר מאוד כי הרבה מאוד מתיקי העבודות נראים כמעט אותו דבר וחסרי אישיות ופאן, אז תהיו אתם ותנו לאתר להציג אותכם בצורה הטובה ביותר.

קישור לתיק עבודות

 


 

דוד פרידנברג, UX Designer ב-Wix

למדתי מדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן וזה עזר לי בכמה מובנים: התחושה שהקושי שלי שונה מהקושי של הסטודנטים האחרים בתואר דחפה אותי לעשות אבחון להפרעות קשב וריכוז שעזר לי להבין הרבה דברים על עצמי, להתחבר לצד היצירתי שלי, ולבנות לעצמי צורת וסביבת עבודה שמתאימה לי. בנוסף, העובדה שאני יודע לקרוא קוד ולהבין מה קורה שם עוזרת לי בתקשורת עם המפתחים. עקרונות לכתיבת קוד נקי ושל תכנות מונחה עצמים עוזרים לי בתהליך העיצוב,  בבניית קומפוננטות מורכבות ודיזיין סיסטם.

בניתי את תיק העבודות באלמנטור כי בתור פרילנסר יצא לי לבנות לא מעט אתרים בפלטפורמה הזאת והרגשתי בנוח שם. היה לי קשה לבנות את הסיפור של כל פרויקט בצורה ממוקדת ומתומצתת, לזקק מה למדתי ממנו ומה היה האימפקט שלו. התקבלתי עם התיק ל-Papaya Global ולאחר מכן ל-Wix. התחושה שלי היא שאנחנו נוטים להתייחס לתיק העבודות שלנו מתוך הזווית שלנו- אנחנו מתיחסים אליו כאל ״חלון הראווה״ שלנו וחשוב לנו להסביר ולהרחיב על כל צעד שעשינו, ובלי לשים לב אנחנו מפספסים את המשתמש האמיתי שלו. כי בפועל תיק העבודות הוא עוד מוצר שאנחנו עובדים עליו, וכמו כל מוצר אנחנו צריכים לזכור מה המטרה שלו ומי המשתמש שלו. בעיני, המטרה שלו היא ליצור רושם ראשוני מקצועי ואישי שיספיק בשביל לזמן אותנו לריאיון. אף אחד לא התקבל לעבודה רק על בסיס זה שראו את תיק העבודות שלו, ובריאיון עצמו יהיה לנו זמן להרחיב בפירוט על התהליך והבחירות שעשינו בפרויקטים. המשתמש שלו הוא מגייס או מגייסת עסוקים, שבין משימות היומיום העמוסות שלהם הם צריכים למצוא זמן לעבור על עשרות תיקי עבודות והמטרה שלנו היא לתפוס להם את העין ולהגיש להם את העבודה שלנו בצורה חדה וממוקדת בכמה שפחות זמן ומאמץ.

הטיפ שלי – נסו ״לנקות״ כמה שיותר כדי למקד את התיק בדברים הכי חשובים. כשתסיימו לנקות – עשו את זה שוב.

קישור לתיק עבודות

 


 

נווה ליבנה מור, מעצבת פרודקט וברנדינג בחברת פינטק

למדתי עיצוב גרפי בשש בי ואחר כך הרחבתי לחווית משתמש בקריאייט. הלימודים היוו לי מסגרת טובה וקבלת פידבק זה פרייסלס, אבל אני תמיד אומרת שעל כל שעה שלומדים בכיתה צריך לשים 3 בבית. אנחנו בתחום מתחדש ומתפתח כל הזמן ולכן הסקיל הכי חשוב שסיגלתי לעצמי זה לדעת איך לחפש בגוגל.

לבנות תיק עבודות זה כמו הטרק המעיק הזה שאומרים לכם ששווה לעשות כי הנוף מלמעלה מהמם. הלחץ מסביב לאמירה של ״זה כרטיס הביקור שלכם בתעשייה״ משתקת. אז הנה ה-2 סנט שלי לגביו: בניתי אותו באלמנטור, אבל זה באמת לא קריטי כל עוד זה בתצורת אתר. חילקתי למשימות קטנות ולא מאיימות. נכון שלטפס 20 דקות ביום נשמע פחות מפחיד מלטפס את האוורסט? (נשבעת שאני מפסיקה עם האנלוגיה הזו מעכשיו).

הטיפ שלי – תשקיעו בחוויית משתמש של התיק עצמו. הוא הקייס סטאדי הכי חשוב מכל תיק העבודות והרבה אנשים שוכחים את זה. לתיק עבודות יש מטרה ברורה והיא להציג עבודות- לכן תבנו אותו נקי ולא מקושקש, שיוכל להכיל את העבודות ולא ליצור מלחמה איתן על תשומת הלב. זה באמת קשה, לא רק לכם, לכולם. אבל בסוף זה משתלם ואתם תעבדו בעבודה הכי טובה שיש!

קישור לתיק עבודות

 


 

אלה טבוריסקי,  מעצבת חווית משתמש בחברת Storrsoft

למדתי אנימציית תלת מימד. מסלול של 4 שנים עם דגש על אנימציה קולנועית – כזו שמספרת סיפור (בסגנון של פיקסאר, דיסני..). במהלך הלימודים למדנו לא רק את העבודה הטכנית אלא גם כתיבת תסריט, בניית נרטיב והסתכלות בעין חדשה וביקורתית על פריימים קולנועיים. הדבר הכי חשוב שלקחתי איתי מהלימודים הוא שלכל פרט בסיפור יש משמעות. בסרט טוב באמת, הדברים לא נמצאים בפריים סתם. תפקידם הוא להוביל ולהכניס את הצופה לסרט, לחוויה מסוימת שנתפרה במיוחד עבורו ולשמור על קצב מסויים של התרחשויות כדי לא לאבד את תשומת הלב. הצופה הוא המצפן והוא העיקר – בדיוק כמו בעולם שלנו בו המשתמשים הם בעיקר. בעבודה שלי כיום, אני קודם כל מעצבת חוויה. הפריים הקולנועי שלי היום התחלף בגדלים שונים של מסכים אבל העיקרון נשאר אותו עיקרון – כל כפתור, כל טוגל וכל אימג׳ שנכנס למסך יש לו משמעות.

בניתי את תיק העבודות שלי בוובפלואו ואני ממליצה לכל מי שמתחיל עכשיו את התהליך לא להתפשר ולמרות המורכבות יחסית לכלים אחרים כן ללכת וללמוד את הפלטפורמה הזאת. לקח לי כמה חודשים טובים להרים את התיק שלי והתייעצתי בעיקר עם ליאור שהיה המורה שלי בCreate וחברות שלמדו איתי בקורס. כולנו היינו באותה סירה וההתלבטויות היו משותפות. התהליך הזה לא קל וזה מאוד לא מובן מאליו לסיים תיק עבודות ולעלות אותו לאוויר. כל פעם שאני רואה מישהו מפרסם לינק לתיק עבודות חדש שהוא העלה אני רואה מאחורי זה את כל העבודה הקשה שנעשתה. לא התפשרתי בשום דבר בבניית התיק שלי. בסופו של דבר אחרי כל העבודה הקשה הגעתי לתוצר שאני גאה בו וגאה לשתף אותו.  בזכות תיק העבודות התקבלתי מהר יחסית לעבודה הראשונה שלי שאני נמצאת בה היום – בחברת Storrsoft. אני ממליצה לשמור על טקסטים קצרים וקונקרטים ולזכור שלמגייסות/מבקרים אין באמת זמן לקרוא קייססטאדיז ארוכים מידי.

הטיפ שלי – הגבילו את כמות תיקי העבודות שמסתכלים עליהם להשראה ברשת ולהתרכז בבניית חוויה ייחודית לתיק שלכם. אה ולשים גוגל אנליטיקס. אחרת איך תעשו אופטימיזציה?

קישור לתיק עבודות

 


 

יוליה קריז'נובסקי, Product designer בחברת placer.ai

למדתי תואר בתקשורת וטכנולוגיית ווב באוניברסיטת בר אילן, במהלך התואר קיבלתי קישורים והבנה בתחום התקשורת והווב. בסיום הלימודים, מצאתי עבודה בתור מאפיינת אתרי אינטרנט לעסקים קטנים בחברת זאפ. במהלך העבודה היומיומית שלי בזאפ הבנתי שאני צריכה ללמוד עוד על מנת לתת ערך מוסף ללקוחות שלי ושם הבנתי שאני הולכת ללמוד UX.

תהליך של בניית תיק העבודות לקח לי לא מעט זמן, בסיום הקורס קיבלנו הדרכה על תהליך בניית תיק העבודות. כתבתי פוסט בפייסבוק באחת מקבוצות ה-UX ושאלתי האם ניתן לקבל ליווי ממישהו שעובד בתחום ומישהי מקסימה בשם אריאלה ענתה לי ועזרה לי לבנות את השלד, בסיום עברה על הפרויקטים ונתנה לי הערות. שוחחתי עם ליאור יאיר וביקשתי ממנו שיקשר אותי לחברה/אדם פרטי שצריך אפיון למוצר במטרה להתנסות בתהליך המשקף את העבודה בתעשייה וגם על מנת להוסיף פרויקט אמיתי לתיק העבודות, ליאור קישור אותי לקקטוס קפיטל אופיינית מוצר ל-smart test, עבדתי בשיתוף פעולה שני המייסדים ומעצבת UI. בנוסף, כל הזמן שיפרתי את העבודות שעשיתי במהלך הקורס. לאחר סיום העבודה על תיק העבודות, שלחתי אותו להרבה אנשים בתעשייה דרך הלינקדאין ושאלתי האם הם צריכים עובדים, במידה ולא ביקשתי מהם פידבק על תיק העבודות שלי. לאחר שניסיתי מספר פלטפורמות, בחרתי לבנות את הפורטפוליו שלי על סקוורספייס, בזמנו זו הפלטפורמה שהרגישה הכי ידידותית וענתה על הצורך שלי.

הטיפ שלי – המשיכו ללמוד כל הזמן, שפרו את היכולות שלכם, העשירו את הכלים שאיתם אתם עובדים, והכי חשוב לא להתבייש לבקש עזרה ופידבק, בקבוצות בפייסבוק, במקום בו למדתם, מאנשים שעובדים כבר בחברות ויעזרו לכם בשמחה. בתחילת הדרך זה הכרחי עבורכם מכיוון שאם תבינו מה מחפשים, מה הדרישות והציפיות מכם תוכלו להשתפר ולשפר את תיק העבודות שלכם בהתאם. בשורה התחתונה זה פשוט לנסות להתבלט ולא להתייאש. בהצלחה!!

קישור לתיק עבודות

 


 

ליאת שטרן, מאפיינת ומעצבת חווית משתמש ב-Create

אני עובדת בקריאייט כמעצבת ומאפיינת, במסגרת העבודה אני עובדת בהיקף מלא ישירות מול החברה Bits of Gold כמעצבת מוצר יחידה. למדתי בפקולטה לאמנויות הבמה בסמינר הקיבוצים. עבדתי כשחקנית בתיאטראות רפרטוארים ולאחר מכן גם כבימאית ומחזאית, ובמקביל הקמתי עסק עצמאי בתחום שלימד אותי המון על תקשורת מול לקוחות וקולגות, פרסום, שיווק, צרכים של משתמשים ודרישות מוצר. דרך העבודה כעצמאית נחשפתי לתחום חווית המשתמש וגיליתי עניין גדול בתחום.

בניתי את תיק העבודות שלי ב-WIX שאיפשרה חוויה אינטואיטיבית ומהירה בבניית תיק עבודות, ועצם הלמידה של הפלטפורמה היתה מעניינת ומאתגרת. הדבר הכי חשוב שלמדתי תוך כדי תהליך העבודה היה ההבנה שהעיצוב והאיפיון של תיק העבודות שלי  חשוב לא פחות מהעבודות המוצגות בתוכו. הבנתי שאני צריכה לנהל תהליך איפיון עבור תיק העבודות שלי. מי המשתמשים/ות שלי? מה הצרכים/ות שלהם? נקודות הכאב? באיזה עולמות מצופה מתיק העבודות שלי להתקיים? לאן אני מכוונת מבחינה מקצועית? מי המתחרים/ות שלי – מה הם עושים טוב, ומה פחות? אחרי שאספתי את כל המידע שהייתי זקוקה לו, התחלתי לאפיין ואז לעצב . התקשיתי מאוד למצוא זמן למשימה הזו בתוך סדר יום עמוס, אז הקצבתי לעצמי זמן יומי. נעזרתי בכל מי שיכולתי והיה זמין לי. פניתי לא.נשים שהערכתי את דעתם/ן ואת הניסיון שלהם/ן, וכל אינפוט כזה הקפיץ את העבודה שלי הלאה. יש טעות אחת שהייתי נמנעת ממנה היום, וזה לתת לחששות של להפריע לי במהלך העבודה. יש המון מקום ללבטים וחששות, כל עוד הם מקדמים אותנו לכדי תוצאה. כאשר הם עומדים ביננו לבין תוצר מהודק ומקצועי, זה הזמן לשים את החששות בצד. מותר לשאול את השאלות האלו, רק צריך לשים לב שממשיכים לנוע תוך כדי. חלק מהחוויה של להיות ג'וניור/ית, היא להיות עם מספיק ענווה כדי להודות שאני לא יודע/ת הכל, ומספיק אמיצ/ה ונחוש/ה כדי להודות שאני מוכנ/ה ופתוח/ה ללמוד, וגם לטעות בדרך.

הטיפ שלי – בקשו עזרה, אבל תלמדו גם ממי לבקש. לא כל דעה רלוונטית לתהליך שלכם/ן ולא כל ביקורת יכולה לקדם אתכם/ן. תבנו לעצמכם מעגל מקצועי של מעצבי/ות מוצר מנוסים/ות ומוערכים/ות, ואיתם/ן תתייעצו. הדרך הטובה ביותר להתפתח מקצועית וללמוד, היא בעזרת קולגות ושייכות לקהילה. היום הם עוזרים לכם, בהמשך תוכלו אתם להחזיר טובה.

קישור לתיק עבודות

 


 

שיר שמי, Product Designer בחברת Zoominfo

בעברי עסקתי במחקר ביולוגי בחיל הים, במסגרת היותי עתודאית לביולוגיה. עם תום השירות החלטתי לעשות שינוי מקצועי, עוד לא ידעתי בדיוק מה אני רוצה אבל ידעתי שארצה לשלב פן יצירתי בעשייה שלי ולעבוד בצוות. במקרה או לא, אלו היו השנים הראשונות של תחום חדרי הבריחה בארץ ואחרי בילוי בכמה חדרי בריחה חשבתי שזה יכול להיות מרתק ליצור אטרקציה כזו בעצמי והלכתי על זה. ממש נהניתי מהעשייה הזו ומהעובדה שיצרתי חוויה שלמה שהמוני אנשים נהנים ממנה. תו״כ העשייה הזו נחשפתי גם לעולם הדיגיטלי ולעיצוב הגרפי והחלטתי לשלב לימודי תעודה בתקשורת חזותית במטרה להשתלב בתחום עיצוב המוצר.לאחר מכן למדתי בקריאייט וזו הייתה החלטה מעולה. יש המון במשותף לעשייה הקודמת שלי ולמה שאני עושה כיום: החלק האפיוני בעבודה של מעצב מוצר הוא מאוד אנליטי ומשלב מחקר, בדומה לעשייה שלי כחוקרת בתחום הביולוגיה. מהצד השני ביצירת חדר בריחה, לאחר כתיבת התסריט והחידות יש תהליך של תכנון ועיצוב החללים הפיזיים כך שיעבירו את החוויה בצורה אידיאלית תוך התחשבות במגבלות הביצועיות.

בחרתי לבנות את תיק העבודות בפלטפורמת Webflow מאחר ובאתי עם ידע בHTML,CSS , זה הקל עליי ופתח לי אפשרויות שלא היו בכלים אחרים. מה שהיה לי יותר מאתגר בתהליך ודרש יותר זמן הוא המחשבה כיצד להנגיש את הפרויקטים בצורה שתייחד אותי ותגרום לקורא לרצות להמשיך ולהתעמק. בסופו של דבר למגייסים אין זמן וצריך לעשות את המקסימום כדי לסקרן אותם ולהשאיר חותם. במהלך בניית התיק היה לי חשוב לקבל פידבק מאנשי חווית משתמש מנוסים מקריאייט ובראשם ליאור יאיר, שעזרו לי למתוח את הגבולות ולהגיע לתוצאה שאני מאוד מרוצה ממנה. עם התיק התקבלתי לפני כשנתיים וחצי לחברת Camilyo למשרת עיצוב מוצר ראשונה וגם לחברת Zoominfo שבה התחלתי לעבוד בחודש יוני האחרון.

הטיפ שלי – שימו את עצמכם בנעליים של המגייס. הוא יהיה בד״כ מעצב סיניור שיש לו המון משימות שוטפות ומשימת הגיוס היא רק עוד אחת בים עבורו – אין לו זמן רב להתעמק יותר מדי ולכן חשוב לעשות הכל כדי לתפוס את העין ולעשות רושם ראשוני משמעותי. תנסו ליצור סיפור ולספר אותו בצורה מעניינת ולא פחות חשוב – מעוצבת. תתייחסו לתיק העבודות כאל מוצר שמציג אתכם וצריך לעשות זאת בצורה הכי טובה.

קישור לתיק עבודות

 


 

מאשה בובריצקי, UX UI Expert, Foretellix

סיימתי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי ועבדתי בתחום 11 שנים. הרקע הקודם שלי נתן לי בסיס חזק מאוד מרמת המושגים, מתודולוגיה, שיטות מחקר ועד להבנת משתמש, הבנת מוצר ולקוח. הידע הקודם אפשר לי ללמוד מהר יותר. ספציפית במשרה הנוכחית שלי בפורטליקס, הניסיון הקודם שלי ב-3D גם בא לידי ביטוי, בגלל שמדובר בעולם הרכבים האוטונומיים. אני מרגישה שיש לי ערך מוסף בזכות זה.

בניתי את תיק העבודות בפלטפורמת Webflow. הדבר הראשון שעניין אותי כשבחרתי בה הוא זמן הטעינה של העמוד, רציתי שמי שיכנס יקבל את האינפורמציה הכי מהר שאפשר. הדבר השני שהיה חשוב לי הוא שאני אוכל לעדכן את תיק העבודות בקלות. החלק הקשה היה בלבחור מה וכמה לספר על עצמי ועל כל פרויקט שאני מכניסה לתיק העבודות. מבחינתי חשוב שתהיה כמות מדויקת ורלוונטית של אינפורמציה. נעזרתי והתייעצתי עם מעצבים שאני סומכת עליהם. במשרה הראשונה שלי התקבלתי ל- Zigit, חברת שירותי פרויקטים. בטוח עשיתי הרבה טעויות בראיונות הראשונים שלי, בעיקר הרגשתי שלא הצגתי את עצמי מספיק טוב. עם אותו תיק עבודות התקבלתי למשרה השניה שבה אני עובדת היום. בפעם השניה כבר באתי עם יותר ביטחון וניסיון.

הטיפ שלי – כדאי שחווית המשתמש בתיק העבודות תהיה טובה, כי זה המקצוע שלנו. שמרו על רמה מקצועית ככה שיש סיבה לכל מה שנמצא בו.

קישור לתיק עבודות

 


 

שירה פלדי, מאפיינת חוויית משתמש ב- Create

למדתי עיצוב תעשייתי ועבדתי בתחום כ-7 שנים, בעיקר כמעצבת צעצועים. זה עזר לי מאוד, מכיוון שיש קווי דמיון באופן החשיבה בין התחומים. בשניהם החשיבה על המשתמש ועל איך לגרום למוצר להיות מובן ונוח עבורו, מובילה את התהליך. בבדיקות שמישות למשל, במיוחד עם תינוקות שלא יכולים לדבר ולהסביר, זה תירגל את היכולת שלי לעמוד מהצד ולראות איך הם משחקים עם מוק-אפ של צעצוע שעיצבתי, האם הם מבינים מה לעשות או עושים משהו שלא חשבתי עליו, ומה אני יכולה ללמוד מזה. זה גם לימד אותי הרבה על ניהול תהליך עבודה מול גורמים שונים. העבודה שלי כללה פיתוח מוצר משלב הקונספט עד לייצור תוך עבודה מול מהנדסים, אנשי שיווק ומנהלים. כל אלו באים לידי ביטוי היום בעבודה מול מנהלי מוצר, מעצבים ומפתחים.

בחרתי לבנות את תיק העבודות ב- Webflow, כי ידעתי שזו פלטפורמה שתאפשר לי יותר חופש עיצובי וגם כי פשוט רציתי ללמוד אותה. אחד הקשיים בתהליך היה לימוד התוכנה, בעיקר כי הייתי צריכה לשלב קוד עבור דברים מסוימים (אינמציית גלילה וסרטונים מוטמעים באתר). אבל, הקושי העיקרי מבחינתי היה עיצוב הפרויקטים ותיק העבודות עצמו. מכיוון שלא הגעתי מרקע של תקשורת חזותית, זה היה החלק שגזל הכי הרבה זמן בתהליך. ליאור (יאיר) ליווה אותי לכל אורך תהליך העיצוב. מאוד חשוב בעיני שיהיה מישהו מנוסה יותר שיוכל להעביר ביקורת ולתת עצות מנסיונו. עבדתי על תיק העבודות תוך כדי חופשת לידה וזה יצר עבודה מאוד קטועה עם הפסקות ארוכות ותהליך פחות זורם. אז לפעמים אין ברירה, אבל אם אפשר לעבוד על תיק העבודות בצורה מרוכזת, זה הרבה יותר יעיל בעיני. עם תיק העבודות התקבלתי ל- Create ויצרו איתי קשר גם כמה חברות אחרות, אבל רק באחת מהן הספקתי להתקדם בתהליך, לפני שהתחלתי לעבוד ב- Create.

הטיפ שלי – התייחסו ברצינות לזה שאף אחד לא קורא תיקי עבודות. אחד הדברים שליאור הדגיש בתהליך היה דיוק של הקופי. עשיתי כמה איטרציות עד שהגעתי לכותרות שמעבירות בצורה מדויקת כל נקודה בפרויקט (אם זו הגדרת הבעיה, מסקנה, פתרון). נכון שקל יותר לכתוב פסקה ארוכה על תהליך המחקר שלכם, אבל עדיף להשקיע זמן בתמצות ובחלוקה של התוכן לנושאים עם כותרות קצרות וברורות. זה יגדיל את הסיכויים שיקראו לפחות אותן, ולי זה גם עזר להציג את הפרויקטים בראיון בצורה יותר זורמת כי היו לי מעין "נקודות" להסתמך עליהן במהלך ההצגה, בדומה למצגת. וכמובן, הכי חשוב שהפרויקטים יהיו טובים, ואם זה לא המצב – כדאי לשפר את האפיון והעיצוב שלהם, לבד או בליווי מישהו מנוסה מכם.

קישור לתיק עבודות

 


 

אפרת לוריא, מאפיינת ומעצבת חווית משתמש ב-Create

הגעתי מתחום העיצוב הגרפי. לאחר סיום התואר, הייתי מעצבת במשרד פרסום. במסגרת תפקידי, עיצבתי ובניתי אתרים לעסקים ומאד נהניתי מהתהליך והתוצרים. כשהבנתי שזה התחום שבו ארצה לעסוק, חקרתי ובדקתי על תחום הUX/UI. חיפשתי את המקום שאוכל ללמוד בו בצורה הכי מקצועית כדי להתפתח מקצועית ולהיות במקצוע שבו אפרח 🙂

התחלתי את בניית תיק העבודות באפיון ועיצוב בפיגמה. לאחר שהרגשתי שהעיצוב והנראות הכוללת מספקת אותי, עברתי לבנייה של האתר. ֿבניתי את האתר באלמנטור משום שאני מכירה את הכלי הזה הכי טוב וידעתי שאוכל לבנות באמצעותו בקלות ובפשטות ולהגיע לתוצאה שתספק אותי. נעזרתי בליאור יאיר המון. רציתי לקבל ממנו כל פידבק מצידו כדי שהתיק עבודות שלי יעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים ואיתו אוכל להגיע לאן שארצה להתקבל. כשסיימתי את התיק עבודות והעברתי אותו לליאור, אורן התקשר אלי להציע לי לעבוד בCreate. על אף שכיוונתי לחברות מוצר מאד ספציפיות, לא יכולתי לסרב להצעה הזו. ידעתי שאתקדם ואלמד מהטובים ביותר בתחום – לא יכולתי לבקש יותר. הטעות שעשיתי והייתי שמחה שאחרים ילמדו ממנה – לא להימרח עם הכנת תיק העבודות. צריך להגדיר לעצמנו יעדים (גם אם קטנים, כל פעם) ובהם לעמוד, אחרת אין לזה סוף ותמיד אפשר להמשיך לעבוד עליו.

הטיפ שלי – אל תבנו ישר את התיק עבודות על גבי כל פלטפורמה שהיא עם איזה שהוא טמפלט מוכן. גם אם סיימתם לעצב את המסכים ולכתוב את התוכן, התכנון ובניית הקונספט העיצובי לא פחות חשוב. בסוף, תיק עבודות שלנו הוא מוצר בפני עצמו 🙂

קישור לתיק עבודות

 


 

חן טנא, UX Designer ב-Wix

למדתי עיצוב טקסטיל בשנקר ובפרויקט הגמר שלי ארגתי שמיכות פיקה בצורה ידנית – ככה שהקשר בין הלימודים לעולם הדיגיטלי (ולעולם בכלל) הוא מקרי בהחלט. למרות זאת, ארבע שנים של לימודי עיצוב אינטנסיביים תרמו לי מאוד בשני דברים מרכזיים – הראשון הוא החידוד של מי אני כמעצבת, מה הסגנון, היכולות והאסתטיקה שלי. והשני הוא היכולת להקשיב, להכיל וליישם ביקורת – גם אם קשה מאוד לשמוע אותה. שני הדברים האלה רלוונטיים בעיניי לכל תחומי העיצוב ומלווים אותי (ובתקווה ימשיכו ללוות אותי) כל הזמן.

הטעות הראשונה שעשיתי בבניית התיק היא – לא לבנות את התיק ישר בסיום הלימודים. התחלתי בתהליך תוך כדי שכבר עבדתי בתחום (לעבודה הראשונה התקבלתי עם מצגת עבודות) וכבר הייתי בשלה עם ההחלטה לעזוב. בגלל שלא היה לי תיק, כל התהליך של חיפוש העבודה התעכב. ידעתי שהמקום שאליו אני רוצה להגיע בסופו של דבר זה לוויקס וכבר הייתה לי היכרות מהלימודים עם בניית אתר בפלטפורמה שלהם – לכן בחרתי לבנות את התיק שלי שם. הקשיים הכי גדולים בבניית התיק עבורי היו קודם כל, להחליט על העיצוב הכללי ולשמור על אחידות לאורך כל העמודים (הסגנון, הפונטים, היררכיות של טקסט). ושנית, התוכן (!!), בגלל שכבר הייתי ״רחוקה״ מהקורס היה לי קשה יותר להיזכר בכל התהליכים, הפרטים הקטנים והנקודות המעניינות שעלו בפידבקים שקיבלתי במהלך הקורס. לכן – הטיפ הכי גדול בעיניי הוא לא להתעכב עם התיק עבודות.

הטיפ השני הכי חשוב בעיניי הוא לזכור שהתיק שלכם הוא הרושם הראשוני שלכם, עוד הרבה לפני שיזמנו אתכם לראיון יעברו על התיק שלכם לראות אם זה בכלל רלוונטי. תחשבו על התיק עבודות כעמוד הפרופיל שלכם באפליקציית היכרויות – בהחלקה מהירה ימינה או שמאלה יחליטו אם בכלל שווה לפנות אליכם.

הטיפ שלי – בקשו מאנשים שאתם מעריכים את דעתם המקצועית את התיק שלכם – וגם כאן, אל תפחדו לקבל ביקורת בונה

קישור לתיק עבודות

 


 

אלונה סנבירה, ​​product designer בחברת Booking.com

הגעתי מתחום פיתוח ההדרכה. זה התואר שלמדתי, ובמקביל לשנה האחרונה בתואר עשיתי את הקורס בקריאייט כי הרגשתי שהתואר מהווה בסיס סביר, אבל לא מספיק כדי להתחרות על משרות רלוונטיות בתחום. בתואר נגענו בכמה קורסים בתכנות, וזה בהחלט עזר לי, אבל לא הייתי אומרת שזה תואר שמתאים למי שרוצה להיות מעצב חווית משתמש. במקרה שלי, פשוט לא ידעתי מה אני רוצה לעשות בדיוק כאשר התחלתי ללמוד והתואר הרגיש לי מתאים. ההתנסות בעבודה בתחום פיתוח ההדרכה הובילה אותי להבין שחווית משתמש זו הנישה שמעניינת אותי. אני מעצבת מוצר בצוות האפליקציות של Booking.com, שנותן מענה ללינות ייחודיות. את הלימודים בקריאייט סיימתי באמצע 2017, ותיק העבודות הנוכחי שלי שימש אותי בסבב חיפוש העבודה האחרון.

תיק העבודות היה מסע בשבילי, כי באמת לקח לי לא מעט זמן להביא אותו למקום שאני מרגישה טוב איתו. מאוד עוזר שיש לי בבית בן זוג מפתח פרונט-אנד, ממליצה בחום 😉 המשאב הפיתוחי שהיה זמין לי מאוד תרם ליכולת שלי לעשות פחות או יותר מה שבא לי, כי היה מי שמוכן לשבת ולפתח את זה. כן חשוב להגיד, שהפלטפורמה לא באמת משנה. התחלתי לשווק את התיק עוד כשהיה פרוטוטייפ בפיגמה והוא השיג לי ראיונות בחברות כמו מירו וסיילספורס. זה פחות משנה איך הוא מפותח, אם זה תיק טוב, הוא יעבוד גם בפי.די.אף. התהליך שלי ממוקד תוכן, וזה הטיפ הכי טוב שאני יודעת לתת: עדיף להתמקד בדברים אחד אחרי השני. כמו שלא מעצבים תוך כדי שמאפיינים כי אז פותרים הרבה בעיות במישורים שונים ודברים עלולים להשתבש, צריך להחליט מה נקודת הפתיחה ולהתקדם ממנה. לטעמי, בתיק עבודות, זה התוכן. אני מתחילה בכתיבת הקייס בדוק (עם כמה צילומי מסך פשוטים כדי שאפשר יהיה להבין קונטקסט) ואז שולחת לחברים וחברים שהם מעצבים (ותמיד כדאי לשלוח לאנשים שנמצאים ברמה של מי שעשוי לגייס אתכם, ולא רק לעמיתים) וממתינה לפידבק. הפידבקים שקיבלתי מאוד עזרו לי לייצר מאזן בין פרטים טכניים, עומק וסטוריטלינג. בתיק עבודות, סטוריטלינג זה כלי מאוד חשוב וקיבלתי לא מעט פידבקים בתהליכי גיוס שזה אחד הדברים שעבדו לטובתי בדרך להשגת ראיון. אחרי שיש את הסיפור וברור איך מספרים אותו, עיצוב ועימוד כבר מגיעים יותר בקלות. היום מהניסיון המוגבל שלי בבוקינג אני חושבת שאפשר עוד להדק את הסיפור בקייס סטאדיז ולהרים את הרזולוציה – חשוב שמי שיש לו יכולת להציג חשיבה אסטרטגית והשפעה במעגלים יותר רחבים מפיצ׳ר בודד, זה מאוד מאוד חזק. למתחילים בתעשייה, בעיקר חשוב להיות ממוקדים וקוהרנטיים. תזכרו שלאף אחד לא אכפת שעיצבתם 200 מסכים. תבינו מה ליבת הסיפור ותראו את מה שעיצבתם שתומך בסיפור הזה, לא מעבר. אחרת תהפכו ממשקיענים למתישים.

הטיפ שלי –  קבעו לכם גאנט עם אבני דרך ברורות ולוחות זמנים קשיחים ככל האפשר, מצאו את העמיתים שנמצאים בזה עכשיו כדי להיתמך ולהיעזר, ואם תתחייבו לתהליך, זה ייגמר יחסית מהר ובצורה איכותית. את תוכן התיק שלי כפי שהוא כתוב היום כתבתי פחות או יותר בסוף שבוע אחד. תמצאו את המוטיבציה שלכם – בסבב האחרון שחיפשתי עבודה נפתחה משרה בפיגמה שעניינה אותי וזה מה שגרם לי להניע. בסופו של דבר זה לא קרה, אבל נשארתי עם תיק עבודות באוויר, והשאר היסטוריה.

קישור לתיק עבודות

 


 

מאיה עדני, מעצבת מוצר ב-Fairtility

אני מעצבת מוצר בחברת העוסקת בבינה מלאכותית וביג דאטה לשיפור תוצאות הפריה מלאכותית. למדתי תקשורת אינטרקטיבית לפני שנים רבות מה שפתח לי דלת לעולם הדיגיטל שהיה חדש לי,עולם שהתפתח מאוד מאז, היה חשוב לי מאוד להשאר מעודכנת דרך למידה עצמית, השראות, כנסים וקורסים ביניהם הקורס המדהים של קריאייט שפתח לי את עולם האיפיון וחווית המשתמש.

כצעד ראשון לפני שהתחלתי לבנות את תיק העבודות התחלתי עם מחקר, חיפשתי במקורות השראה (פינטרס, דריבל וכו,) תיקי עבודות ברמה גבוהה ורלוונטים לתפקיד הבא. תוך כדי הבנתי כמה דברים…

  1.  יש לי מלאאאא עבודה…
  2.  מניסיון קודם זה מייאש ומתיש, לא כדאי למרוח את זה.. המוטו שלי היה ״אתה מתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט אתה מגביר״
  3.  לא מתפשרת על משרה ומוצר שלא מתחברת אליו.

המטרה היתה ברורה למשוך אליי כמה שיותר משרות אטרקטיביות, שתהיה לי אפשרות לבחור את המוצר והחברה שאתחבר, אתעניין וארצה להתפתח איתו ולתוכו. החלק המורכב זה לברור בקפידה מה לשלב בתיק עבודות, כזה שיציג את הסגנון האישי, היכולות והכישורים המגוונים שלי! החלק היותר מורכב היה לארגן את העיצובים בצורה אסתטית טובה ומסודרת להכניס את חלקם למוקאפים, לסדר חלק מהם כי לא סיימתי, לשמור, לבנות תהליך, כזה שבראיון המיוחל אוכל לעמוד בטוחה וגאה מול העבודות. ניסיתי לבנות את הפורטפוליו בכמה פלטפורמות ולבסוף בחרתי בויקס פשוט ואינטואיטיבי.

הטיפ שלי – דאגו שהמסר עובר בעמוד הראשון. השאירו את העיצוב פשוט, רענן ועדכני, תנו במה לעבודות והציגו אותם כבר בעמוד הנחיתה, דאגו שהתמונות לא כבדות מידי, האתר חייב להטען מהר!

קישור לתיק עבודות

 


 

דולב אטיאס, מעצבת UX UI ב-Create

למדתי שנתיים "הנדסאי עיצוב מדיה" במכללת ספיר, שנתיים אינטנסיביות שלמדתי מהן המון – מה היא קומפוזיציה נכונה, כמה חשיבות יש לטיפוגרפיה, שימוש בקוד ויצירת סרטונים באפטר אפקט. כיום אני יודעת שיש לי את כל הכלים בשביל להתחיל פרויקט בצורה הכי טובה, אני יכולה לבטא את הרעיונות שלי ללא הגבלה, יש לי את הידע והניסיון לחשוב "מחוץ לקופסה" ולייצר תוצרים טובים יותר.

הדבר החשוב ביותר לפני כל תחילת פרויקט הוא סדר והגדרת זמנים. ברגע שמתנהלים נכון, מגדירים יעדים ויודעים מה השלב הבא ולאן מתקדמים לא הולכים לאיבוד. עיצבתי את תיק העבודות שלי ב- wix, פלטפורמה נוחה וקלה לשימוש, העדפתי להשקיע יותר זמן בעיצוב מאשר בהתעסקות עם קודים. האתגר שלי היה איך אני רוצה להציג את עצמי ואיך לבדל את עצמי מאחרים בצורה הטובה ביותר. לאחר סיום תיק העבודות התקבלתי ל – Create , שם אני עובדת עד היום.

הטיפ שלי – אני ממליצה להתמקד ולהבין שמתישהו צריך לשחרר כי תמיד יהיו רעיונות חדשים, מה לשפר ולתקן – במיוחד כשזה שלך. ולעשות save, וואו כמה שזה חשוב 🙂

קישור לתיק עבודות

 


 

טל ארבל פרי, מאפיינת ומעצבת חווית משתמש

למדתי עיצוב אינטראקטיב. כל החיים אני עובדת ומשפצרת את תיק העבודות כי כל הזמן חשוב לעדכן דברים חדשים וכמובן שזה גם קידם אותי לתפקיד שהגעתי אליו היום. כשסיימתי את הקורס שלי בקרייאיט הבנתי כמה חשוב שיהיה אתר שהוא שלי ואז הגעתי להחלטה שאני אבנה אותו. מהיותי חוקרת בדקתי כל מיני פלטפורמות שונות ובסוף בחרתי בWebflow. יש שם גם נגיעה בתכנות וגם כי הוא היה חדש ויחסית מגמת למידה שלו הייתה די קלה יש אנימציות, אפשר להכניס סרטונים, והכל גם בדיוק לפי העיצוב שרציתי ומאוד סיקרן אותי ללמוד ולהצליח לעשות בול את מה שרציתי וככה גם היה. הקושי של תיק העבודות היה באמת לחשוב איך לחשוב אחרת, איך להדגיש את הפרויקטים ולהסביר את התהליך שעברתי אבל עדיין לשמור על אסתטיקה. לא היה פשוט להעביר את העיצובים לאתר עצמאי, לשמור על איכות, שלא יהיה כבד, שייצא בול כמו בעיצוב, שיהיה רספונסיבי. הטעות שעשיתי בתהליך זה שלא סיימתי לעצב הכל הכל ואז בניתי אלא עשיתי הכל יחד, מצד שני למדתי מלא.

הטיפ שלי – קודם כל לנשום! זה לוקח זמן, להבין שזה תהליך שנבנה ולא קורה ביום, לנסות להמציא את הגלגל קשה מאוד אבל להדגיש את הפרויקטים, לתת להם את הכבוד שלהם, להסביר לצופים שנכנסים לאתר, את התהליך שעברתי עד שהגעתי לפתרון כי הם לא יודעים מה עברתי ולרוב חשובה הדרך לא רק התוצאה.

קישור לתיק עבודות

 

 


 

נעמה דמארי, מאפיינת בחברת אמן דיגיטל

למדתי עיצוב תעשייתי בHIT, תהליך עיצוב המוצר (הפיזי)  מקביל בהרבה אופנים למה שאני עושה היום: מחקר משתמשים, מחקר שוק, אפיון, פרסונות/קהלי יעד ותהליך הייצור והעיצוב. בלימודים גיליתי את האהבה שלי למחקר ואת היכולות שלי כמאפיינת, כשסיימתי ללמוד ממש שמחתי לגלות שיש מקצוע כזה שעומד בפני עצמו.

הפלטפורמה של תיק העבודות היה הדבר האחרון שחשבתי עליו, התחלתי לעבוד על כל פרויקט לעומקו כשהיה לי חשוב להציג מחקר של תהליך ולא רק את השורה הסופית – זה היה פרויקט בפני עצמו ולקח זמן עד שכל חלקי הפרויקט (מחקר, אפיון ועיצוב) הבשילו למצב שרציתי. אחד הדברים שעזרו לי – היה לדמיין את התמונה המלאה. להבין איזה פרויקטים אני רוצה להציג ומה אני רוצה לבטא. זה עזר לי תוך כדי לא להתפזר ולהתמקד במטרה העיקרית  – למצוא את העבודה הראשונה שלי בתחום. חקרתי תיקי עבודות שהרשימו ותפסו אותי כדי להבין מה עבד שם כל כך טוב (באופן הצגת הפרויקט) וליישם אותם בפורטפוליו שלי, בנוסף, בחרתי להציג פרויקטים בתחומים שבאמת מושכים אותי והיוו מוטיבציה כשלא היה לי כוח לעבוד על התיק. היום במבט לאחור, הייתי מצמצמת מסכים בפרויקטים השונים ומתמקדת בפלואו / ערך מרכזי במקום לבנות את כל האפליקציה מאפס. היה לי גם חשוב לייצג את המחקר שבעיני הוא הכי חשוב, היום הייתי עורכת את הסיפור בצורה יותר קלילה ופחות מחושבת. כדאי לקחת טיים אוף מהעבודה ולעשות מרתון, קשה לעבוד על תיק עבודות בסוף יום עבודה. נעזרתי באנשים בעיקר כדי לקבל משוב בסוף ולצאת קצת מהראש שלי – נעזרתי בחברים וגם בליאור, מנהל התוכנית המעולה של קריאייט כשהייתי זקוקה לפרספקטיבה אחרת ומיקוד מחודש. בתום 2 פרויקטים, בעצתו של חבר טוב,  החלטתי להתחיל לחפש עבודה גם אם זה אומר שהעבודות נמצאות  בBehance או באדובי פורטפוליו (לא אידיאלי בעליל) ותוך כדי חיפוש לבנות אתר. באופן שלא התכוננתי אליו, מצאתי עבודה תוך שבוע וקצת והעבודות נותרו באדובי פורטפוליו עד היום. אני עובדת כבר שנה וקצת בסטודיו של אמן דיגיטל כ-pure ux.

הטיפ שלי – slow is smooth and smooth is fast. אם אתם בלחץ (לכל ההיפר אקטיביים) פשוט תתנתקו מהמחשבות על הזמן וכמות העבודה ופשוט תעבדו לאט ותראו איזה מהר זה.

קישור לתיק עבודות

 


 

צליל יושר, מחפשת את האתגר הבא

לאחר סיום לימודי תקשורת חזותית עבדתי כמעצבת במשרדי פרסום וחמש שנים נוספות כמעצבת חווית משתמש ב-Matrix Defense. הקדשתי את השנה האחרונה ללימודים בקריאייט ובימים אלו מסיימת את בניית תיק העבודות.  החזון העיקרי שלי לתיק העבודות היה למתוח גבולות בעיצוב הממשק ולהנות מחופש עיצובי כדי לנסות לייצר אימפקט אצל המשתמש/ת ולהשאיר חותם. השתמשתי בטיפוגרפיה דומיננטית, בבניה ושבירה של גריד ובאנימציות ליצירת עניין. נעזרתי במפתח שבנה את תיק העבודות שלי ב-WordPress כדי שאוכל לממש את החזון ולהתמסר לתהליך האפיון והעיצוב. בחרתי להציג את הפרויקטים דרך מבנה של מסרים קצרים והדגשות של המידע החשוב כדי להעביר את הלך הפרויקט באופן מהיר וחוויתי. כל פרויקט עוצב על פי השפה הגרפית שלו עצמו וביחד כולם קיבלו מקום בתוך ״מסיבת תיק העבודות שלי״ 🙂

הטיפ שלי – מבחינתי הדבר החשוב בבניית תיק העבודות היה לתת הרבה מקום לקריאטיביות שתדגיש את דרך החשיבה שלי ולתת הצצה לאישיות שלי. זה יכול להיתמך במיקרו קופי, סגנון עיצוב, אנימציה וכו'. בנוסף היה לי חשוב לייצר אורך סביר לכל פרויקט עם הדגשת העיקר, כך אפשר לסרוק במהירות, להתרשם מהעבודות ולראות תמונה רחבה עלי כמעצבת. אה, ותמיד לדעת שאני לא יודעת מספיק 🙂 בהצלחה לכולם!

קישור לתיק עבודות

 


 

פלג כץ, Product designer & Marketing automation manager בחברת Upstep Custom Orthotics

לא למדתי באקדמיה. Drop the mic. כשהשתחררתי מהצבא, פתחתי עסק והתחלתי למכור באינטרנט תכשיטים ואקססוריז שהייתי מכינה. בהתחלה דרך האינסטגרם ובהמשך דרך אתר שהקמתי בשופיפיי. אפשר לומר ששם בעצם התחיל סיפור האהבה שלי עם אי-קומרס… בזכות הניסיון שצברתי בעסק, התקבלתי למשרה הראשונה ב Upstep (יאיי!) Marketing Automation Manager. במקביל כל הזמן עשיתי קורסים אונליין- פוטושופ, אילוסטרייטור, אפטר אפקט, קצת קוד. הבנתי שיש לי פאשן לעיצוב, ולאונליין. אז היי! מעצבת מוצר. נרשמתי ללימודי UI / UX בקריאייט והיה פשוט מדהים! בסיום הקורס הפכתי להיות מעצבת המוצר של Upstep.

החלטתי לאחרונה לחפש אתגר חדש והמשמעות היא…נכון – לאגד את כל הדבר הזה לתיק עבודות. בניתי אותו תוך כדי עבודה במשרה מלאה; מוקדם בבוקר ומאוחר בלילה. כל יום. (ספויילר- זה אשכרה נגמר בסוף!) השתמשתי בפלטפורמה של Webflow.

מה שעזר לי: 

  1. סרטונים ביוטיוב- לא קיים שום דבר שאתם לא יכולים ללמוד בעצמכם! 
  2. לעצב את הדסקטופ והמוביל כמה שיותר רספונסיבי- זה יקל מאודדד על הבנייה של התיק בהמשך.
  3. כל הזמן לחזור להשראות.

הטיפ שלי – פשוט תתחילו. זה נראה קשה (וזה קשה) אבל ברגע שעושים את הצעד הגלגל מתחיל להסתובב. קטן עליכם, בהצלחה!

 

קישור לתיק עבודות

 


 

רותם שטיינשלייפר, מחפשת את האתגר הבא

למדתי תואר ראשון ושני בביולוגיה. לאחר מכן עבדתי במשך שלוש שנים כ- QA Engineer. התואר השני הקנה לי יכולות מחקר, ובעבודה כ- QA צברתי ידע טכני. אני בטוחה שהשילוב של השניים מאוד יעזור לי בתפקיד הבא כמאפיינת חווית משתמש. מתחילת הקורס אספתי רשמים לגבי האופן שבו מגייסים בוחנים תיק עבודות. למשל, שמתי לב שהרבה מגייסים מעידים שהם מדלגים על תהליך העבודה וניגשים ישר לאפיון. לשם כך הוספתי אפשרות למעבר מהיר לאיפיון. לאחר שסיימתי את שלב המחקר יצרתי מסמך טקסטים ושלד ראשוני. את תיק העבודות שלי בניתי ב – WIX. הייתי סקרנית לבחון את הפלטפורמה, העבודה שם מאוד זרמה והחלטתי להמשיך. האתגר הגדול שלי היה ליצור תיק עבודות אסתטי ללא רקע ב-UI. למזלי, בסוף התהליך קיבלתי הזמנה ל – DALL-E 2 וכך יכולתי ליצור תמונות מעניינות לתיק.

הטיפ שלי – יותר קל לשפר תיק עבודות מאשר להתחיל אותו, אז פשוט תתחילו. תמיד אפשר להוסיף, לשפר ולקבל עוד משוב. אבל בשביל להגיע לשם, צריך פשוט להתחיל.

 

קישור לתיק עבודות

 


 

לירן גלעדי, מחפש את האתגר הבא בתחום הגיימינג

עבדתי במשרדי פרסום ובתחום פיתוח ההדרכה לאחר סיום לימודי תעודה בעיצוב גרפי. במסגרת תפקידי עיצבתי והפקתי תוצרי למידה כגון: לומדות אינטראקטיביות, סרטוני הדרכה וכו׳. תחום חווית המשתמש עניין אותי מאוד ולכן חיפשתי את המקום הטוב ביותר שבו אוכל ללמוד וכך הגעתי לקריאייט. קיבלתי בקריאייט את כל הכלים הנדרשים על מנת לצאת לעולם חוויית המשתמש. הניסיון שלי כמעצב גרפי עזר לי מאוד בקורס בעיקר בחלק של העיצוב.

בחרתי לבנות את תיק העבודות שלי בוובפלו בגלל הגמישות שלו ומגוון האפשרויות שהוא מציע. קיבלתי עזרה בבניית האתר ממעצב חווית משתמש ובונה אתרים בוובפלואו, מצאתי אותו בקבוצת וובפלוו ישראל בפייסבוק. חיפשתי מישהו עם ראש גיקי כמו שלי, היות ועיצבתי את האתר בסגנון משחקי ארקייד של שנות ה-80, ולאחר שראיתי את הפרויקטים שהוא עיצב החלטתי להיעזר בו בבניית האתר. מאוד נהניתי בתהליך עיצוב האתר בפיגמה בעיקר מהסיבה שדף הבית מעוצב בסגנון של משחק. כאשר מי שנכנס אליו מרגיש שהוא מפעיל משחק. בחרתי לעצב את תיק העבודות שלי בסגון זה היות ואני מחפש להיכנס לחברת גיימינג, לכן היה לי חשוב שהאתר יהיה מעוצב באותו סגנון. הרעיון לעיצוב האתר הגיע לאחר שעשיתי מחקר וחיפשתי תיקי עבודות של מעצבים שמכוונים לגיימינג כדי להבין מה אני צריך על מנת לבלוט על אחרים.

הטיפ שלי – אל תבטלו את עצמכם – אל תגידו לעצמכם ״את זה אי אפשר לעשות״ או ״את זה קשה לעשות״ ותלכו בסוף על התבנית הרגילה שיגרום לתיק עבודות שלכם להיבלע בין מאוד אלפי תיקים. תתאימו את תיק העבודות שלכם לסוג החברה בה אתם חולמים לעבוד – תלכו אחרי החלומות שלכם!

 

קישור לתיק עבודות

 


 

אנחנו מקווים שזה יעזור לכם להבין טוב יותר איך נכון לבנות את תיק העבודות ומה צריך להיות התהליך שמתאים לכם. אנחנו פה לכל שאלה או בקשת התייעצות – אם יש לכם תיק עבודות ותרצו שנעיף עליו מבט תרגישו חופשי לפנות אלינו.

הטיפ שלנו (אחרון חביב) : תיק העבודות הוא רק השלב הראשון, המטרה שלו היא להכניס אתכם בדלת ולהעביר אתכם לשלב הבא (בדרך כלל ראיון או משימת בית/משרד). לאחר שהעלת את התיק לאויר וכל עוד לא התקבלת למשרה – תמשיכו לשפר אותו.  

אהבתם את הפוסט? אולי תאהבו גם את עמוד הפייסבוק שלנו, אנחנו מעלים טיפים יומיים על נושאים שמרגשים אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק