תיקי עבודות

הצצה לפורטפוליו שלנו / בוגרי עיצוב מחזור יוני 2020

יעל שטיינברגר | 28 בדצמבר 2020

מחזור נוסף של עיצוב דיגיטלי הסתיים בהצלחה.

גם הפעם, הגיעו אלינו תלמידים ותלמידות ממגוון תחומי עיצוב שונים, במטרה לעשות הסבה לעיצוב דיגיטלי ולבנות פורטפוליו מקצועי ומדויק, שיעזור להם לקבל את התפקיד הבא שלהם בתחום עיצוב חווית המשתמש.

רובם הגיעו תוך כדי קריירה בתחום העיצוב ועם לא מעט חששות מהאינטנסיביות של תוכנית הלימודים שלנו.
מקבץ הפורטפוליו שלפניכם מוכיח שכשמדובר בלימודים למטרת קריירה חדשה, עבודה קשה והתמדה הינם הכרחיים ולבסוף גם משתלמים.

במאמר הבא תוכלו להתרשם מתיקי עבודות שונים ומגוונים שחלק מהתלמידות שלנו בחרו לשתף, ולשמוע מהם קצת על חווית הלמידה והעבודה על הפורטפוליו.


יאנה דקטאריוב

אני יאנה, בת 29 מתל אביב. 

אני אוהבת עיצוב מאז שאני זוכרת את עצמי, הרקע שלי בתחום העיצוב הוא די מגוון.
התחלתי לימודי תואר בעיצוב אופנה בויצו חיפה , ממש יום לפני ההגשה של סוף שנה א׳ החלטתי שזה לא בשבילי ועברתי ללימודי חוץ בחולון בתקשורת חזותית . תוך כדי הלימודים כבר התחלתי לעבוד בתחום, אחרי הלימודים עבדתי בסטודיו של משרד פרסום ולאחר שנה קודמתי לתפקיד של ארט דירקטורית.  

מה שהביא אותי ללימודים זה הרצון התמידי שלי ללמוד משהו חדש בתחום העיצוב, וההבנה שהעולם שלנו הולך לדיגיטל. 

היו לי הרבה התלבטויות לפני שנרשמתי ללימודים ב Create.  פחדתי לגלות שזה לא יעניין אותי (כמו שקרה לי בעיצוב אופנה) וחששתי מלוח הזמנים. 

בשנה שבה התלבטתי, חקרתי את הנושא לעומק, ניסיתי ללמוד עצמאית, קיבלתי הרבה עזרה ועצות מעולות ממנטורים של קבוצת הפייסבוק המדהימה – startup designers, והגעתי להחלטה שאני הולכת על זה  בכל הכח. 

במהלך הלימודים נהניתי בטירוף, מההנחייה של צוות המרצים, מחופש הבחירה כשזה נוגע לפרויקטים, מהתמיכה של הנשים המדהימות שהיו איתי בקורס, עשיתי דברים שאני חולמת לעשות.

הקושי היחיד היה לוח הזמנים הצפוף, ולכן לקראת סיום הקורס החלטתי לעזוב את המשרד שלי כדי להתמקד בתיק העבודות, על מנת שיהיה הכי מקצועי שיש. 

תיק העבודות שלי משקף מאוד את האישיות שלי ואת הדברים שאני אוהבת בחיים – מוסיקה, טיולים, צבע ומותגים קלאסיים. בכל פרויקט היה לי חשוב לבחור נושאים שקרובים לליבי ושנותנים לי השראה ביום יום. 

מתוך תיק העבודות של יאנה דקטאריוב

העבודה על כל פרויקט היה מאוד עמוקה. חרשתי את כל האינטרנט בחיפוש אחר השראות עיצוביות, עשיתי מחקר על כל מתחרה, ונעזרתי המון באנשים מהסביבה שלי – חברים מהלימודים, מהעבודה ומשפחה. 

העבודה כללה אין סוף סקיצות, תהליכים ופידבקים מאוד ישירים ומכווני הצלחה מרונית קליין, שבסוף עזרו לי ליצור את העבודות שאני מאוד גאה בהן. 

מתוך תיק העבודות של יאנה דקטאריוב

החלק הכי מאתגר היה דווקא המקום שלי להציג את עצמי – אני רגילה מאז ומתמיד לעבוד על פרויקטים של לקוחות אחרים, בין אם הם אמיתיים או דמיוניים , אבל אף פעם לא הצלחתי ליצור לעצמי ״זהות״ בדיגיטל. 

בסוף הצלחתי לייצר מבחינה ויזואלית את הסיפור שלי.

מתוך תיק העבודות של יאנה דקטאריוב

לצפייה בתיק העבודות המלא של יאנה, לחצו כאן.


 

בת שבע דיגמי

אני בת שבע בת 25 מתל אביב.

לאחרונה סיימתי תואר בעיצוב פנים בשנקר. במהלך התואר נחשפתי לתחום עיצוב חווית משתמש והבנתי שזאת התשוקה האמיתית שלי.

התחלתי לעבוד בחברת איקומרס מצליחה בתור מעצבת גרפית ושם למדתי המון משאר המעצבים בסטודיו. אחרי מעבר קצר לדנמרק וחישוב מסלול מחדש של החיים המקצועיים שלי, החלטתי לעשות את הצעד המפחיד וללכת ללמוד את התחום בצורה מסודרת, מה שהתברר להיות הצעד הכי נכון בקריירה שלי. 

הגעתי מלאת חששות, בעיקר בגלל שבאתי מתחום אחר של עיצוב, אבל מהר מאוד הבנתי שוב כמה אני אוהבת את התחום, למדתי המון מרונית ומשאר המרצים, והיום אני מרגישה שאני במקום שלם ונכון עבורי.

תהליך בניית תיק העבודות היה מאתגר מאוד עבורי, אבל גם מהנה. פתאום כשראיתי את כל הפרויקטים שעשיתי הבנתי כמה למדתי.

מתוך תיק העבודות של בת שבע דיגמי

מתוך תיק העבודות של בת שבע דיגמי

היה לי מאוד חשוב להצליח להציג את ה Case study בצורה הכי מדויקת, ובעזרת המרצים בקורס ועוד מעצבים מוכשרים מהתעשייה, הבנתי איפה החולשות שלי ואיך אני יכולה לשפר את תיק העבודות בכלל ואת ה Case study בפרט.

מתוך תיק העבודות של בת שבע דיגמי

לצפייה בתיק העבודות המלא של בת שבע, לחצו כאן.


שירי גבאי

שמי שירי, אמא לארבע בנות מקסימות, נשואה ומתגוררת בגבעת עדה הפסטורלית.

לאחר סיום תואר בעיצוב תעשייתי פתחתי סטודיו לעיצוב גרפי. עם השנים צברתי ניסיון רב במיתוג עסקים, עיצוב אריזות מורכבות ומוצרי פרסום נלווים. בשנה האחרונה עיצבתי באנרים ופוסטים לדיגיטל והתבקשתי גם לעצב אתרים. הנושא משך אותי והחלטתי ללמוד אותו בצורה מקצועית כדי שאוכל לקחת את הקריירה שלי לכיוון חדש.

נרשמתי לקורס עיצוב דיגיטלי ב-Create ומיד הבנתי שהוא המשך ישיר של הניסיון שצברתי עד היום: עיסוק בטיפוגרפיות, קומפוזיציות, צבעים וכו'.. ועם זאת בתחום חדש לגמרי. 

בגלל שהגעתי מעולם הפרינט חששתי מהעולם הדיגיטלי, שהיה לא מוכר עד כה. ככל שהעמקנו בחומר משיעור לשיעור ומהגשה להגשה, התפוגגו החששות וגיליתי עולם מרתק שמשך אותי מאוד. האתגרים הגדולים של הקורס היו: ההגשות בזום, האינטנסיביות ומשך הזמן הקצר מהגשה להגשה.

בקורס קיבלתי פידבקים מקצועיים רבים, הזדמנות ללטש את היכולות והכישורים כמעצבת UI ובניית פורטפוליו לשלוש עבודות נבחרות. לכל עבודה ביצעתי מחקר מקדים, בחרתי קהל יעד והעליתי רעיונות לעיצוב – שלב שאני הכי אוהבת בתהליך..

לאחר סיום שלושת הפרויקטים התחלנו בגיבוש הפורטפוליו. העבודה על התיק הייתה אינטנסיבית ומהירה כדי לעמוד בלוחות הזמנים של הקורס ולהתחיל לשלוח את הפורטפוליו למעסיקים פוטנציאליים. תחילה אספתי חומרים מכל הפרויקטים, מיינתי וניסחתי מלל לכל נושא שרציתי לדבר עליו. 

מתוך תיק העבודות של שירי גבאי

ראשית בניתי את ה"מעטפת"- עמוד הבית, האודות ומסמך קורות החיים. כאן היה המקום להציג את עצמי ואת הניסיון המקצועי שלי. בתחילה רציתי לצרף לשלושת הפרויקטים הדיגיטליים את עבודותיי הקודמות כי חשוב היה לי להראות שאני מגיעה מעולם של קומפוזיציות, צבעים וטיפוגרפיה. לאחר מחשבה, הבנתי שאין בזה ערך מוסף ושהתיק החדש משקף את יכולות העבר ומקפיץ משמעותית את הרמה שלי כמעצבת.

מתוך תיק העבודות של שירי גבאי

השלב השני היה בניית Case study לכל פרויקט. היה לי חשוב להציג את כל התהליך שעברתי מבחירת הנושא, דרך קהל היעד והמסכים עצמם. כאן היה המקום להציג אופציות שנפסלו במהלך הדרך, ואיך הן הובילו אותי לבסוף לפתרון הנבחר. במקרה שבו עיצבתי לוגו לאתר או לאפליקציה, דאגתי להראות את הדרך שעברתי עד לפיצוח המיתוג הסופי. גם כאן צירפתי אופציות שנפסלו כדי שמי שצופה בתיק יוכל להבין את דרך החשיבה שלי ואת תהליך ההתפתחות.

מתוך תיק העבודות של שירי גבאי

לצפייה בתיק העבודות המלא של שירי, לחצו כאן.


מיטל טאני

שמי מיטל, אני בוגרת לימודי תקשורת חזותית ב HIT במגמת New media ועובדת בתחום העיצוב מזה 15 שנים.

מאז ומתמיד ראיית התלת מימד שלי הייתה מאוד מפותחת ובעקבותיה היו לי התלבטויות האם ללמוד אדריכלות או תקשורת חזותית.

לאחר סיום לימודיי התחלתי לעבוד בסטודיו המתמחה בעיצוב ביתנים לתערוכות. ממש נמשכתי לרעיון ששם אוכל לשלב בין שני העולמות. מאוד נהניתי בשנים האלה, העבודה הייתה מגוונת, נתנה לי מקום ליצירתיות והעשירה אותי מבחינה מקצועית.

במהלך השנים, בזמן שעבדתי על פרוייקטים עבור חברות גדולות ומובילות במשק, עברו בי מחשבות שאני צריכה לבדוק ולתת לעצמי הזדמנות להתנסות גם בעיצוב דיגיטלי.

כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, הסטודיו בו עבדתי במשך 12 שנים נסגר. סגירת הסטודיו היוותה עבורי את נקודת המפנה ונתנה לי פוש לצאת ולבדוק דברים חדשים. 

באופן אישי ובכל תחום בחיי, חשוב לי ללמוד ולהעמיק ככל האפשר. חיפשתי מקום שייתן לי את הכלים ברמה הכי גבוהה ומקצועית וכך הגעתי ל Create.

הקורס ב Create היה מבחינתי ההחלטה הנכונה עבורי, הוא נתן לי את הכלים הכי טובים שיכולתי לבקש, כדי לתרגם את הידע והניסיון הרחב שצברתי, אל עולמות הדיגיטל.

צוות המרצים העביר את הקורס באופן מקצועי ורציני ובזכותם יצאתי מהקורס עם ארגז כלים סופר חשוב וזאת על מנת להביא את הפרויקטים שלי למקום הכי טוב שאפשר.

ובעזרת הפרפקציוניזם וההכוונה הנכונה שקיבלתי ב Create, התקדמתי והבנתי יותר לעומק איך אני מתרגמת את הידע שלי בצורה הטובה ביותר.

בזמן הקורס השתדלתי שהפרוייקטים שלי יהיו מגוונים בסגנון העיצובי שלהם. כדי לבחון את היכולות שלי ולגוון לא רק במוצרים שעיצבתי, אלא גם בשפה העיצובית, היה לי חשוב שתיק העבודות שלי יביא לידי ביטוי כמה שיותר יכולות.

מתוך תיק העבודות של מיטל טאני

הבחירה שלי היתה לעצב את תיק העבודות בקווים נקיים ומינימליסטים בשילוב משפטים והסברים קצרים שמעבירים את המסר, כדי שהפרוייקטים ותהליך החשיבה יהיו במרכז.

היום, כחודש לאחר סיום בניית תיק העבודות, מצאתי את תפקידי החדש כ-MARKETING DESIGNER בחברת סטארט אפ מצליחה המפתחת מוצר מדהים, וכולי בהתרגשות לקראת תחילת המסע החדש שלי.

מתוך תיק העבודות של מיטל טאני

לצפייה בתיק העבודות המלא של מיטל, לחצו כאן.


ענת לוי

אני ענת, אני מעצבת גרפית ומאיירת, גרה בפרדס חנה עם בן זוגי ושני הילדים שלנו. 

לפני שמונה שנים סיימתי לימודי תקשורת חזותית בבצלאל. מיד לאחר הלימודים התחלתי לעבוד בסטודיואים לעיצוב ובשנים האחרונות אני עובדת כמעצבת פרילנסרית. 

לפני כשנה החלטתי שאני רוצה להתמקד, להתמחות ולהשתלב בעולם העיצוב הדיגיטלי ונרשמתי לקורס עיצוב דיגיטלי ב Create.

נהניתי מאוד מהלימודים, זו הייתה הזדמנות מעולה להתמקד בפרויקטים דיגיטליים מא׳ ועד ת׳ ולהנות מהחופש והזרימה שמאפשרת סביבה לימודית. 

בנוסף, הקורס תרם לביטחון ביכולות העיצוביות שלי והליווי של צוות המרצים היה מצויין, מעשיר, מכוון ומלמד.

מתוך תיק העבודות של ענת לוי

מתוך תיק העבודות של ענת לוי

בתיק העבודות היה לי חשוב לשים דגש על פרויקטים דיגיטליים, לפרק את תהליכי העבודה ולהציג פרויקטים עיצוביים במקביל לפרויקטים איוריים, ובעיקר את השילוב ביניהם.

מתוך תיק העבודות של ענת לוי

לצפייה בתיק העבודות המלא של ענת, לחצו כאן.


לצאת מאיזור הנוחות וללמוד כדי להתקדם

התלמידות שהוצגו במאמר, כולן הגיעו כמעצבות עסוקות ומנוסות שהשכילו להבין ולהכיר במציאות החדשה בה אנו חיים.
העולם שלנו הולך לכיוון הדיגיטיל ואלה המקצועות שצוברים הכי הרבה תאוצה בשנים האחרונות.

לכן, כדי להישאר רלוונטיים ולהבטיח לעצמכם קריירה יציבה לשנים הבאות, חשוב לרענן ולחדש את הידע, כך שגם אם אתם נמצאים בתקופה עמוסה בעבודה וגם אם תפקידכם הנוכחי מרגיש יציב, תמיד כדאי לחשוב על יום המחר ולהגיע מוכנים לקראתו.


עוד מאותו נושא, ניתן לקרוא כאן:

5 תיקי עבודות שעזרו להתקבל ל- Papaya Global, Google, Wix, Camilyo ו – Securing SAM

איך בניתי את תיק העבודות שלי ואיפה אני היום? סיפורים אישיים

3 דרכים להגדיל את תיק העבודות ולצבור נסיון לקראת התפקיד הבא שלך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הוספת תגובה בפייסבוק